برگزاری دور نخست امتحان کانکور در ۱۷ ولایت کشور

© Photo / موسسه تحصیلات عالی لوگرجریان امتحان کانکور در ولایت لوگر
جریان امتحان کانکور در ولایت لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی کشور دور نخست امتحان کانکور را به دلیل شیوع ویروس کرونا با پنج ماه تاخیر در ۱۷ ولایت کشور برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، محمد حنیف فرزان، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی روز یکشنبه، ۲۹ سرطان گفت که مرحله نخست امتحان کانکور در ۱۷ ولایت ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان‌وردک با رعایت توصیه‌های صحی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آغاز شده است.
آقای فرزان افزود که برای برگزاری امتحان کانکور در این ولایت‌ها تلاش شده است تا توصیه‌های صحی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزارت تحصیلات عالی از تعلیق امتحانات کانکور خبر داد

اداره ملی امتحانات کانکور هفته پیش گفته بود که روز یک‌شنبه‌ مرحله نخست آزمون کانکور در ولایت‌های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان‌وردک برگزار شود.
این اداره امتحان کانکور سال ۱۳۹۹ را در چهار مرحله در ۳۳ ولایت برگزار می‌کند.
بر اساس گفته‌های مسئولان اداره ملی امتحانات، مرحله دوم امتحان کانکور از روز چهارم عید قربان آغاز خواهد شد و ولایت‌های هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان و هرات را شامل می‌شود.
مرحله سوم آزمون کانکور نیز هفت روز پس از عید قربان برگزار می‌شود و ولایت‌های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان و بغلان را در بر می‌گیرد.
مرحله چهارم آزمون کانکور شامل ولایت‌های ننگرهار، تخار و بدخشان به شمول چهار حوزه آن، می‌شود.
به گفته سرپرست اداره ملی امتحانات کانکور ممکن است که روند امتحان کانکور در ۳۳ ولایت تا اخیر ماه اسد تکمیل شود و به دنبال آن امتحان کانکور در اول سنبله در کابل برگزار خواهد شد. قرار است امتحان کانکور در کابل در شش یا هفت مرحله گرفته شود.
شمار شرکت‌کنند‌گان امتحان کانکور در سال جاری حدود ۲۱۰ هزار داوطلب پیش‌بینی شده است که حدود ۱۴۷ هزار آن در موسسات تحصیلات عالی دولتی جذب خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала