Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گزارش اختصاصی و کامل اسپوتنیک؛ انوش با تیم هلندی قرارداد ندارد

© Photo / fb/tffانوش دستگیر
انوش دستگیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عقد قرارداد انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان با یکی از باشگاه‌های هالندی از سوی مسولان این تیم تکذیب گردید.

به گزارش اسپوتنیک، خبرهایی به رسانه‌های درز کرده بود که گویا انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان با باشگاه "وی‌وی دونو" در لیگ دسته پنجم هالند از اول جولای قرارداد بسته و به عنوان سرمربی در این باشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است که این امر سبب نگرانی هواداران شیران خراسان و مردم کشور شده بود اما آدری بروکس دایرکتر باشگاه "وی‌وی دونو" در صحبت با سیداحد "سروش" خبرنگار ورزشی "خبرگزاری اسپوتنیک" اظهار داشت که هیچ قراردادی با سرمربی شیران خراسان به امضاء نرسیده است.

ضمن این‌که انوش دستگیر در یک لایف فیسبوکی (17 جولای) قراردادش با وی‌وی‌ دونو را رد کرد، در صحبت صوتی با سروش نیز اظهار داشت که او شب هنگام هفته دو بار به این تیم تمرین می‌دهد: "امکان ندارد که یک مربی در دو تیم همزمان قرارداد داشته باشد و لیگ پنجم هالند قراردادی نمی‌باشد، من این تیم دوستانه را که تمرین می‌دهم بستگی به زندگی شخصی من دارد و به فعالیتم در تیم ملی فوتبال کشور ربطی ندارد."

او در ادامه اضافه کرد: "کار و وظیفه من تیم ملی است، مقصد من به جام ملت‌های آسیا رفتن است، از خبرنگاران می‌خواهم ما را حمایت کنند.

در همین حال آدری بروکس دایرکتر باشگاه آماتور وی‌وی دونو (که پیش از این مربی دروازه‌بان‌های این تیم بود) در این باره گفت: "از این خبر غافلگیر شدم. ولی با انوش ما هیچ قراردادی نداریم. ما در سطح - هوفدکلاس - بازی می‌کنیم (سطح آماتور). ما هیچ قرارداد رسمی یا غیر رسمی با انوش دستگیر یا بازیکنان نداریم. انوش در {دونو} به شکل رایگان و داوطلبانه حضور دارد که در بدل کار او هیچ پولی پرداخت نمی‌شود.

در حالی‌که تیم اصلی وی‌وی‌ دونو در لیگ‌ دسته دوم حضور دارد اما بروکس در مورد تمرینات سرمربی افغانستان گفت: "ما تیمی از بازیکنانی داریم که بعضی از آنها بدون باشگاه هستند که هفته‌ای دو بار بازی و تمرین می‌کنند. ما از انوش هم خواستیم که عصرها به ما تمرین بدهد. دیروز (16جولای) او در آن تمرین با ما بازی کرد، او بازیکن و مربی خوبی است."

در حالی‌که در هالند تنها 4 لیگ (لیگ برتر، لیگ دسته1، 2، 3 و 4) حرفه‌ای خوانده می‌شود اما تیمی که انوش آنرا تمرین می‌دهد در لیگ آماتورِ دسته پنجمی (غیر حرفه‌ای) فعالیت دارد که از نگاه قانون مربیگری و فیفا مشکلی در امر تمرین دادن او وجود ندارد ولی سرمربیان حرفه‌ای باید در قرارداد رسمی، "تنها هدایت یک تیم" را عهده دار باشند.

در تماس تلفونی که با محمدیوسف کارگر سرپرست فدراسیون فوتبال کشور داشتیم ایشان ضمن بی‌خبری از این امر اظهار داشت: "تا کنون هیچ مکتوبی در پیوند به سرمربیگری انوش دستگیر از باشگاه‌های هالندی دریافت نکرده‌ایم. اما ما به خاطر اطمینان بیشتر به فدراسیون فوتبال هالند طی نامه رسمی خواستار وضاحت در این مورد شده‌ایم که تا کنون جواب آنرا نگرفته‌ایم و پاسخ آنرا حتماً با رسانه‌ها شریک خواهیم کرد."

براساس گفته‌های آدری بروکس دایرکتر باشگاه وی‌وی دونو و انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال کشور، دستگیر شب هنگام به بازیکنان تیم وی‌وی دونو تمرین می‌دهد در حالی‌که چند بازیکن تیم ملی فوتبال کشور (فیصل شایسته، فرشاد نور و...) نیز به خاطر نداشتن باشگاه، حضور دارند تا روی فُرم باشند. این تمرینات هفته دو بار انجام می‌شود و همچنان بازیکنان در قالب دو تیم برابر هم در روزهای رخصتی (شنبه و یکشنبه) بازی می‌کنند که شنبه شب تیمی شامل بازیکنان افغان با یک گل از فیصل شایسته توانست 2-0 به برتری دست یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала