نبردهای تازه در بادغیس؛ چندین طالب و 3 فرد ملکی کشته شدند

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری‌های تازه میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت بادغیس چهار جنگ‌جوی این گروه را به کام مرگ کشانده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان فرماندهی پولیس ولایت بادغیس می‌گویند که این درگیری‌ها شب گذشته (جمعه، 27 سرطان) در مرکز و شماری از ولسوالی‌های بادغیس رخ داده است.

شیرآقا الکوزی، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس با تأیید این خبر می‌گوید که در رویداد نخست، نیروهای پولیس محلی در شهر قلعۀنو، مرکز ولایت بادغیس موفق شدند تا یکی از فرماندهان ارشد طالبان را از پای درآورند. آقای الکوزی می‌افزاید که این درگیری پس از کمین نیروهای امنیتی بر سر راه عزیزاحمد، طراح اصلی رویدادهای تروریستی اخیر در بادغیس رخ داده است. به گفتۀ او، در جریان درگیری این فرمانده طالبان جان باخته و سه تن از نیروهای تحت امرش زخم برداشته‌اند.

سخنگوی طالبان کشته شدن ده ها جنگجوی این گروه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان کشته شدن ده ها جنگجوی این گروه را رد کرد

آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس خاطرنشان می‌سازد که در جریان درگیری یکی از جنگ‌جویان گروه طالبان به اسارت نیروهای امنیتی درآمده است.

مسوولان امنیتی ولایت بادغیس می‌گویند که در رویداد دیگری در واکنش به حملۀ طالبان بر شماری از پاسگاه‌های پولیس در ولسوالی قادس، سه طالب مسلح کشته شده و چهار جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. آقای الکوزی می‌افزاید که در این درگیری به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

افزون بر این، در انفجار یک ماین کنار جاده‌یی در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس، سه غیرنظامی جان باخته‌اند.

این رویداد بامداد امروز (شنبه، 28 سرطان) در مرکز ولسوالی آب‌کمری رخ داده است. خداداد طیب، ولسوال آب‌کمری تأیید می‌کند که یک کودک و دو مرد بزرگ‌سال قربانی این رویداد شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در پیوند به رویدادهای اخیر در ولایت بادغیس ابراز نظری نکرده‌اند.

بادغیس در روزهای اخیر شاهد افزایش حمله‌های تهاجمی طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و ترورهای هدف‌مند بوده است. باشنده‌گان بادغیس می‌گویند که در صورت ادامۀ این وضعیت، احتمال سقوط شماری از ولسوالی‌های این ولایت به دست طالبان دور از تصور نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала