موج دوم گسترش ویروس کرونا در روسیه چه زمانی آغاز می شود؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر موج دوم گسترش ویروس کرونا در روسیه چه زمانی آغاز می شود؟
موج دوم گسترش ویروس کرونا در روسیه چه زمانی آغاز می شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موج دوم گسترش ویروس کرونا به احتمال زیاد در پاییز امسال در روسیه آغاز می شود. 
شناسایی 6234 بیمار جدید دچار شده به ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی 6234 بیمار جدید دچار شده به ویروس کرونا در روسیه 

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چولانوف رئیس ارشد بیماری های عفونی وزارت بهداشت روسیه و استاد دانشگاه سیچانوف درباره موج دوم گسترش ویروس کرونا در روسیه گفت: در پاییز گسترش ویروس کرونا کمی در روسیه افزایش می یابد. 

به گفته وی، موج جدید گسترش کمتر از موج نخست خواهد داشت.

وی ادامه داد: "در پاییز انتظار می رود با آغاز دوباره مکتب ها، دانشگاه ها، کارگروه ها و برگشت مردم از تعطیلات گسترش ویروس کرونا کمی افزایش یابد. این منجر به افزایش گسترش عفونت های تنفسی می شود، اما ما انتظار نداریم موج دوم به اندازه موج نخست قوی باشد". 

این کارشناس بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: بسیاری از روسها نسبت به بیماری ویروس کرونا ایمنی پیدا کرده اند. افزون بر این، مردم «اقدام های پیشگیرانه و هشدارها را جدی تر می گیرند و تجربه ای با اقدام های پیشگیرانه را دارند". 

در همین حال، گنادی اونیشچنکو معاون امور ایالتی دوما و رئیس ارشد بهداشتی پیشین امور خارجه روسیه گفت، که ویروس کرونا به یکی از 200 ویروس تبدیل می شود، که در پاییز-زمستان، زمستان-بهار گسترش و گردش اش افزایش پیدا می کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این سرگئی سبیانین شهردار مسکو گفته بود، که این شهر با وجود خطرات، شانس بهتری برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا دارد. به گفته وی، شماری زیادی از موارد جدید عفونت در سرتاسر جهان به معنای شروع موج دوم نیست. شهردار مسکو گفته بود، که این وضعیت طبیعی است، زیرا ویروس وارد یک شهر خاص می شود، در آنجا به اوج می رسد و به تدریج به مناطق دیگر منتقل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала