حملات راکتی بر کنر؛ وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل صحبت تلفنی کرد

© Photo / MFA Afghanistanحملات راکتی بر کنر؛ وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل صحبت تلفنی کرد
حملات راکتی بر کنر؛ وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل صحبت تلفنی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجۀ کشور، می‌گوید که در تماس تلفونی با وزارت خارجه پاکستان و سفارت این کشور در کابل اعتراض و نگرانی‌اش را نسبت به راکت‌پراگنی‌های نظامیان پاکستان بر ولایت کنر ابراز کرده‌است.

به گزاش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه گفته است که این وزارت طی تماس به سفیر پاکستان مقیم کابل و همچنان سفارت افغانستان در اسلام آباد، در تماس با مقامات بلندرتبه وزارت امورخارجه آن‌کشور‌، مراتب اعتراض و تاثر عمیق دولت افغانستان را در مورد راکت پراکنی های ارتش آن کشور در امتداد خط فرضی دیورند به جانب پاکستان اعلام کردند.

وزارت خارجه افغانستان: پاکستان آتش‌بس را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه افغانستان: پاکستان آتش‌بس را پذیرفت

در این خبرنامه آمده است که جمهوری اسلامی افغانستان از عواقب ناگوار تداوم این گونه حملات و تأثیرات منفی آن بر روابط دو کشور به مقامات پاکستان یاد آوری کرده است. در نتیجه تلاش های دیپلماتیک فیصله به عمل آمد تا به صورت فوری راکت پراکنی قطع گردد تا از متشنج شدن بیشتر وضعیت جلوگیری به عمل آید.

در پی تماس مسئولین دفاعی دو کشور تحقیقات همه جانبه در مورد شناسایی عوامل حادثه اخیر و به کارگیری ساختارهای موجود میان دو کشور برای جلوگیری از تکرار آن و اتخاذ تدابیر لازم، توافق به عمل آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала