امروز کشور شیلی به لرزه آمد

© REUTERS / Rodrigo Garridoزلزله در شیلی
زلزله در شیلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلزله به توان 5.9 ریشتری کشور چیلی را تکان داد که هنوز در مورد تلفات جانی و خسارات مالی آن اطلاعات در دست نیست.

به گزارش اسپوتنیک. سازمان زمین‌شناسی امریکا امروز جمعه از وقوع زلزله قوی به توان 5.9 ریشتر در شیلی خبر داده است.

به گزارش سازمان زمین‌شناسی امریکا، زلزله با شدت 5.9 ریشتری در ساعت 05:40  به وقت یو تی سی رخ داد. مرکز زلزله در 2.7 کیلومتری جنوب شرقی شهر ایکیک تشخیص شده است.

خسارات ناشی از زلزله و سونامی در شیلی - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
خسارات ناشی از زلزله و سونامی در شیلی

تا کنون از تعداد تلفات جانی و میزان خسارات احتمالی اطلاعی در دست نیست و تهدید سونامی نیز اعلام نشده است.

کشور شیلی یکی از کشورهای امریکا جنوبی محسوب می‌شود و مرکز آن شهر زیبای سانتیاگو است. این کشور در حاشیه میان کوه‌های رشته‌کوه آند در بخش شرق اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور دارای مرزهای مشترک زیادی است و مساحت آن نیز در وضعیت 756 کیلومتری ارزیابی می‌شود. به طور کلی طبق سرشماری‌های صورت گرفته جمعیت این کشور بیش از 19 میلیون نفر است.

زبان رسمی در کشور شیلی اسپانیولی است، واحد پول این کشور پزوی شیلی است و از نظر زمانی این کشور 6 ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. آب و هوای کشور شیلی به طور کلی بسیار متنوع است. در کشور شیلی محصولات صادراتی زیادی دیده می‌شود که شامل مس و میوه و کاغذ هستند، تولید کاغذ در کشور شیلی یک بخش اقتصادی بسیار معتبر است به طوری که بهترین و مرغوب‌ترین جنس کاغذ در این کشور عرضه می‌شود. صادرات کاغذ از کشور شیلی به کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن و هلند یکی از بهترین شرایط گردش سرمایه در کشور شیلی محسوب می‌شود کاغذ در این کشور عملکرد اقتصادی دقیقی دارد مردم در این کشور کاغذ را یکی از بخش‌های مهم درآمدزایی می‌دانند و فضای چاپ در کشور شیلی نیز رونق زیادی دارد. تولید ناخالص داخلی از ساخت و همینطور معدن در کشور شیلی به ارزش 4 درصدی ارزیابی شده است. دولت کشور شیلی اعلام کرده است که وضعیت تولید ناخالص داخلی از اداره امور عمومی به ارزش 17 درصدی رسیده است و وضعیت تولید ناخالص داخلی از خدمات در این کشور نیز رشد 3 درصدی داشته است.

НЛО - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
ارتش شیلی یک فلم از بشقاب پرنده ها را به نشر رساند + (ویدیو)

تولید ناخالص داخلی از حمل و نقل عمومی در کشور شیلی به ارزش 2 درصد رسیده است وضعیت تولید ناخالص داخلی از خدمات رفاهی در این کشور ارزش 11 درصدی داشته است. وضعیت مالیات شرکتی در کشور شیلی تغییراتی داشته است که با هم بررسی می‌کنیم. در این کشور نرخ مالیات شرکتی به ارزش 25 درصد بوده است که امروزه به 27 درصد رسیده است و این رقم به نوبه خود زیاد و مشکل‌ساز است وضعیت مالیاتی در این کشور بر اساس درآمد شخصی مشخص شده که در سال های اخیر به مرز 40 درصد رسیده است و این میزان مالیات قطعاً شرایط نامناسبی در زمینه‌های اقتصادی دارد. وضعیت نرخ مالیات بر فروش در این کشور نیز 19 درصدی است و وضعیت برای نرخ تأمین اجتماعی در این کشور از 7 درصد به 24 درصد رسیده است. پیشرفت کشور شیلی در زمینه آزمایشگاه‌های کیمیاوی و مواد بوده است به طوری که آزمایشات کیمیاوی در این کشور هر یک دارای مشخصاتی هستند که می‌تواند بهترین وضعیت را فراهم سازد، در این کشور هر یک از آزمایشات دارای امکانات ویژه بسیار عالی هستند و البته که شرایط تحصیل به صورت دقیقی ارزیابی می‌شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала