پنتاگون خروج از پنج پایگاه و کاهش نیروها در افغانستان را تأیید کرد

CC0 / / پنتاگون خروج از پنج پایگاه و کاهش نیروها در افغانستان را تأیید کرد
پنتاگون خروج از پنج پایگاه و کاهش نیروها در افغانستان را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای تأیید کرد که آمریکا به توافق با طالبان پایبند بوده و تعداد پایگاه‌های نظامی در افغانستان را به پنج پایگاه کاهش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی دربیانیه‌ای که در سایت وزارت دفاع ایالات متحده منتشر شد،رسما خروج نیروهای ایالات متحده از پنج پایگاه نظامی در خاک افغانستان و همچنین کاهش تعداد سربازان را به سطح مقرر شده در توافق‌نامه صلح بین واشنگتن و گروه طالبان تأیید کرد.  

در بیانیه با اشاره به گذشت 135 روز از امضای توافق آمریکا و طالبان آمده است: همان‌طور که در این توافقنامه تصریح شده است، ایالات متحده موافقت کرد که نیروهای خود را در افغانستان به هشت هزار و 600 نفر کاهش دهد و از پنج پایگاه عقب‌نشینی کند.

 خلیل‌زاد: نیروهای آمریکایی از ۵ پایگاه در افغانستان خارج شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: نیروهای آمریکایی از ۵ پایگاه در افغانستان خارج شده‌اند

این در حالی است که پیش ازاین منابع خبری افغانستان نیز گزارش نمودند که  نیروهای آمریکایی از پنج پایگاه در ولایت‌های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان بیرون شده‎‌اند.

سخنگوی پنتاگون افزود: «ما این تعهد را برآورده‌ایم. نیروهای ایالات متحده در افغانستان به حدود هشت هزار نفر رسیده و وی ادامه داد: حضور ارتش آمریکا در افغانستان بر توانایی‌ها و نه تعداد آنها معطوف است. ما توانایی‌ها و اختیارات لازم را برای محافظت از خود، متحدان و شرکای خود و منافع ملی ایالات متحده حفظ می‌کنیم.

هافمن اضافه کرد: ما همچنان به اجرای ماموریت ضد تروریسم خود ادامه خواهیم داد و در عین حال همزمان با پشتیبانی از ائتلاف ناتو متشکل از 38 کشور، مشاوره، ماموریت کمکی به نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان (ANDSF) ارائه می‌دهیم در حالی که آنها برای تامین صلح در این کشور تلاش می‌کنند.

وی مدعی شد: ایالات متحده به تعهدات خود عمل می‌کند. همه طرف‌ها باید خشونت را کاهش دهند و مذاکرات درون افغانستان را برای دستیابی به صلح پایدار برای افغانستان آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала