پاسخ سخت چین به امضای قانون استقلال هنگ کنگ توسط ترامپ

© REUTERS / Hyungwon Kangترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید
ترامپ : در صورت امتناع چین ، آمریکا حتما از عهده کره شمالی بر می آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای مخالفت شدید خود را به امضای به اصطلاح «قانون استقلال هنگ کنگ» توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ابراز داشت و آن را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه‌ای چین در بیانیه ای که در در وب سایت این وزارت منتشر شد اعلام کرد: «چین با جدیت  تصویب قانون استقلال هنگ کنگ توسط ایالات متحده آمریکا را محکوم می کند و قصد دارد تحریم هایی را برای شهروندان و سازمان های مربوطه به آمریکا اعمال کند».

 وزارت امور خارجه چین، تأکید نموده که این اقدام آمریکا به شدت دخالت در امور داخلی چین محسوب می شود که به طور جدی قوانین وهمچنین مقررات حاکم بر روابط بین الملل را نقض کرده است.

وعده پمپئو برای دفاع از ساکنان هنگ کنگ در برابر اقدامات چین - اسپوتنیک افغانستان
وعده پمپئو برای دفاع از ساکنان هنگ کنگ در برابر اقدامات چین

این بیانیه در حالی منتشر شده است که روز گذشته (سه شنبه 14جولای) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تشدید موضع سرسختانه خود علیه چین اعلام کرد که  یک مصوبه و یک دستور اجرایی را برای بازخواست از چین بر سر قانون امنیت ملی تحمیلی علیه هنگ کنگ که او آن را «ظالمانه» خواند، امضا کرده است.

این مصوبه را کنگره آمریکا برای مجازات بانک‌هایی تصویب کرده بود که با مقامات چینی مجری قانون جدید امنیت ملی دولت چین در هنگ کنگ داد و ستد دارند.

دولت هنگ کنگ نیز با تاکید بر اینکه تصویب قانون امنیت ملی به طور دائم در صلاحیت دولت مرکزی هر کشوری است این اقدام آمریکا را «نقض آشکار تعهدات و احترام بین ملت ها» توصیف کرد و هشدار داد اقدام متقابل نیز ممکن است توسط دولت مرکزی چین اتخاذ شود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала