جنرال آمریکایی: نمی‌گذاریم افغانستان دوباره به پناه‌گاه تروریسم بدل شود

© ارگ ریاست جمهوری فرمانده ستاد مرکزی امریکا در دیدار با اشرف غنی: همکاری ما برای تامین امنیت افغانستان پا برجاست
 فرمانده ستاد مرکزی امریکا در دیدار با اشرف غنی: همکاری ما برای تامین امنیت افغانستان پا برجاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا می‌گوید در کنار مردم افغانستان قرار داریم و نمی‌گذاریم این‌ کشور دوباره به پناهگاه تروریسم و افراط گرایی مبدل شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمداشرف غنی، رئیس جمهورکشور، پیش از چاشت روز سه‌شنبه، بیست‌وچهارم سرطان، با کنت مک کنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام، دیدار کرد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که دو طرف در این دیدار درباره روند صلح، وضعیت امنیتی، حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تقویت هرچه‌ بیش‌تر مشارکت امنیتی، بحث‌ و گفت‌وگو کرده‌اند.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش توطئه روسیه با طالبان را زیر سوال برد - اسپوتنیک افغانستان
فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش "توطئه" روسیه با طالبان را زیر سوال برد

جنرال آمریکایی دراین دیدار گفته است: «به خاطر این آمده‌ام تا به شما و مردم افغانستان اطمینان دهم که حمایت و همکاری ایالات متحده امریکا از صلح، پیش‌رفت و تامین امنیت افغانستان پا برجا است و ما در کنار شما قرار داریم تا افغانستان دوباره به مکان امن برای تروریسم بدل نشود.»

بنابر گزارش ارگ ریاست جمهوری، محمداشرف غنی ضمن سپاس‌گزاری از مک کنزی برای «تقویت مشارکت امنیتی»، گفته است که صلح خواست مردم افغانستان و از اولویت‌های مهم حکومت است و طالبان باید از جنگ و خشونت دست بکشند.

سفری مک کنزی به افغانستان با گذشت 135 روز از توافق‌نامه‌ی صلح آمریکا و طالبان هم‌زمان شده است.

 پیش‌تر مک کنزی گفته بود که آمریکا شمار سربازان خود را بر اساس این توافق‌نامه در افغانستان به هشت هزار و 600 تن کاهش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала