بایدن: طالبان مشکل داخلی افغانستان است و حل این مشکل به ما ربطی ندارد

© AP Photo / Terry Ashe بایدن: طالبان مشکل داخلی افغانستان است و حل این مشکل به ما ربطی ندارد
 بایدن: طالبان مشکل داخلی افغانستان است و حل این مشکل به ما ربطی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از نامزدان پیشتاز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بار دیگر گفته که طالبان مشکل داخلی افغانستان است و باید خود مردم این کشور این مشکل را حل کند.

به گزارش اسپوتنیک،جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که برای حل مشکل داخلی افغانستان نباید سربازان آمریکایی مصروف باشند.

بایدن که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، تاکید کرده که طالبان و حکومت باید مشکل خود را حل کنند و او نمی‌خواهد، نیروهای بیشتر را برای حل مشکل افغانستان بفرستد.

مخالفت بایدن با افزایش سربازان امریکایی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت بایدن با افزایش سربازان امریکایی در افغانستان

گفتنی است که دونالد ترامپ نیز پیش از این بارها بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرده و در راستای همین موقف خود هم اکنون نیز سطح نیروهای امریکایی را تا 8500 نظامی کاهش داده است.

این نامزد حزب دموکرات آمریکا پیش از این نیز  در یک مناظره انتخاباتی‌اش گفته بود که به افغانستان چندین سفر داشته و به این نتیجه رسیده است که امکان ندارد این کشور متحد شود اما امکان این وجود دارد که حملات بیشتری در آنجا راه اندازی نشود. وی گفته بود که او پیش از این مخالف ملت سازی در افغانستان بوده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  نیز  بارها گفته که نیروهای آمریکایی نمی تواند نقش پولیس را در افغانستان بازی کند.

با این وجود، برخی آگاهان می گویند که حضور و یا عدم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان خوراک تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و این کشور توجهی به پایان جنگ در افغانستان ندارد.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала