شیوع کرونا / بدهی شرکت‌ها در جهان رکورد زد

© Depositphotos.com / EverythingpossЧеловек в медицинском халате ведет подсчет
Человек в медицинском халате ведет подсчет - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت ها در سراسر جهان در سال 2020 ، یک تریلیون دالر بدهی جدید ثبت کرده اند، به این ترتیب بدهی شرکتی در سراسر جهان به حدود بیش از 9 تریلیون دالر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Reuters تحقیق جدیدی که روی 900 شرکت انجام شد نشان می‌دهد شرکت‌های سراسر جهان در سال 2020 در تلاش برای پوشش هزینه‌های مالی خود در بحران کرونا، تا یک تریلیون دالر وام جدید دریافت خواهند کرد.

این افزایش بی‌سابقه باعث جهش 12 درصدی بدهی کل شرکت‌های جهان خواهد شد و آن را به 9.3 تریلیون دالر خواهد رساند. این بدهی که سال‌ها روی هم انباشته شده است باعث شده تا برخی از شرکت‌های مقروض به اندازه کشورهایی با سایز متوسط بدهی داشته باشند.

 شرکت های برتر جهان در سال گذشته میلادی هم 8 درصد افزایش بدهی داشتند که نتیجه طرح های آنها برای ادغام و مالکیت بود. ولی دلیل افزایش بدهی این شرکت‌ها در سال جاری میلادی کاملا متفاوت است: بقا در بحبوحه بحران کرونا.

 صندوق بین‌المللی  پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت

 به گفته این شرکت ها ویروس کرونا همه چیز را تغییر داده و حالا هدف آنها حفظ سرمایه ها و متعادل نگه داشتن ترازنامه  (میزان دارایی،بدهی هایشان است.

 شرکت ها در سراسر جهان در پنج ماه اول سال جاری میلادی 184 میلیارد دالر در بازارهای اوراق قرضه فعالیت داشتند. تخمین زده می‌شود این شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر رکورد جدیدی در بدهی ثبت کرده باشند.

 شرکت های آمریکایی با 3.9 تریلیون دالر بدهی، تقریباً نیمی از بدهی شرکتی جهان را در اختیار دارند و بیشترین سرعت افزایش بدهی را طی 5 سال گذشته ثبت کرده اند.

 آلمان با 762 میلیارد دالر بدهی در رتبه دوم قرار دارد. سه تا از بدهکار ترین شرکت های جهان از جمله فولکس واگن در آلمان قرار دارند. این شرکت با 192 میلیارد دالر بدهی فاصله چندانی با کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و مجارستان ندارد.

 ولی یک چهارم شرکت‌های حاضر در شاخص جدید هیچ بدهی ندارند و برخی حتی ذخایر بالایی از پول نقد را در اختیار دارند. بزرگترین این شرکت ها با 104 میلیارد دالر ذخیره نقدی شرکت آلفابت، مالک گوگل است.

 به نظر می‌رسد بازارهای اعتباری هنوز راه زیادی برای بازگشت به شرایط قبل از بحران کرونا در پیش دارند چون افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان مخصوصا آمریکا همچنان اصلی ترین نگرانی سرمایه گذاران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала