همسر سابق موسس آمازون ثروتمندترین زن امریکا شد

© REUTERS / Danny Moloshokهمسر سابق موسس آمازون ثروتمندترین زن امریکا شد
همسر سابق موسس آمازون ثروتمندترین زن امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی‌های صورت گرفته از سوی مجله فوربس نشان می‌دهد مکنزی بزوس ثروتمندترین زن در ایالات متحده امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه فوربس طبق روال هر ساله اقدام به معرفی ثروتمندترین زنان می‌کند که بر این اساس مکنزی بزوس موفق شد به عنوان ثروتمندترین زن امریکا معرفی شود.

کمک ۱۰ میلیارد دالری بنیانگذار شرکت آمازون برای نجات زمین - اسپوتنیک افغانستان
کمک ۱۰ میلیارد دالری بنیانگذار شرکت آمازون برای نجات زمین

همسر سابق موسس آمازون، پس از طلاق در ماه جولای سال گذشته، با دریافت  سهم 4 درصد از شرکت آمازون ثروت همسر موسس آمازون بیش از 38 میلیارد دالر بود. طبق گزارش  فوربس قیمت سهام آمازون به دلیل کرونا به شدت افزایش یافته است.

بنابراین، تا امروز یکشنبه (11 جولای) ثروت مکنزی بزوس 62.3 میلیارد دالر تخمین زده شده است. به گفته فوربس خانم بزوس در رده اول لیست ثروتمندترین زنان در امریکا قرار گرفته است و پیش از این آلیس والتون دختر بنیانگذار وال مارت سام واتون با 75.3 میلیارد دالر ثروتمندترین زن امریکا بود.

جف بزوس موسس شرکت آمازون در حال حاضر 188.2 میلیارد دالر ثروت دارد و اولین فرد که ثروتش بیش از 180 میلیارد دالر است، می‌باشد.

آمازون شرکت تجارت الکترونیک امریکایی است، که در سال 1994 توسط جف بزوس، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن تاسیس شد.

این شرکت فعالیت خود را در سال 1995 با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب؛ سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، بکس، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد و امروزه بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بشمار می‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала