مشاور پیشین ترامپ: دانشمندان چینی با تسلیم‌شدن به امریکا راز منشای کرونا را فاش کردند

© REUTERS / Aly Songمشاور پیشین ترامپ: دانشمندان چینی با تسلیم‌شدن به امریکا راز منشای کرونا را فاش کردند
مشاور پیشین ترامپ: دانشمندان چینی با تسلیم‌شدن به امریکا راز منشای کرونا را فاش کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، استیو بنن، استراتژیست سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بدون ارائه مدرک به روزنامه دیلی‌ میل گفت که محققانی از موسسه ویروس‌شناسی ووهان با غرب در حال همکاری هستند تا نشان دهند شیوع ویروس کرونا ناشی از درز این ویروس به بیرون از آزمایشگاه بوده و لاپوشانی بعد آن به قتل عمد منجر شده است.

استیو بنن که به عنوان طراح پیروزی انتخابات ترامپ در 2016 شناخته می‌شود، گفت: آن‌ها هنوز با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند اما افرادی از بیرون آزمایشگاه ووهان و دیگر آزمایشگاه‌ها هستند که به غرب آمده‌اند و مدارکی در اثبات تقصیر حزب کمونیست چین ارائه کرده‌اند. فکر می‌کنم مردم شوکه شوند.

وعده دوباره ترامپ؛ چین را به‌خاطر ویروس کرونا مجازات می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
وعده دوباره ترامپ؛ چین را به‌خاطر ویروس کرونا مجازات می‌کنم

به گفته این مقام سابق کاخ سفید، این فراری‌ها همچنین با آژانس‌هایی در اروپا و بریتانیا صحبت کرده‌اند. او ادامه داد: کارکنان این آزمایشگاه‌ها از اواسط فبروری چین و هنگ‌کنگ را ترک کرده‌اند. اطلاعات امریکا در کنار ام‌آی5 و ام‌آی6 تلاش دارند تا یک پرونده حقوقی بسیار جامع ایجاد کنند که ممکن است زمان زیادی ببرد.

در 29 اپریل، ترامپ به آژانس‌های اطلاعاتی امریکا دستور داد تا درباره توطئه احتمالی سازمان جهانی صحت و چین تحقیق كنند. گمانه زنی هایی وجود دارد که سازمان جهانی صحت از وجود آزمایشگاه ها در ووهان چین اطلاع داشته است.

پیش از این، کانال تلویزیونی امریکایی فاکس‌نیوز در گزارشی با استناد به چندین منبع گفته بود که اولین بیمار آلوده به نوع کووید-19، کارمند آزمایشگاه انستیتوت ویروس‌شناسی ووهان بوده است.

اما وزارت امور خارجه چین گزارش فاکس‌نیوز را بی‌اساس خواند. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود که نسخه توسعه ویروس جدید کووید-19 در آزمایشگاه در ووهان هیچ مبنای علمی ندارد.

ایالات متحده امریکا از چین خواست كه اطلاعات كامل درباره اولین ابتلا به این ویروس را افشاء كند.

 در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 12.2 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 555 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала