ترامپ: ۴۰۰ کیلومتر دیوار جدید میان امریکا و مکزیک اعمار شده است

© REUTERS / Tomas Bravoترامپ: ۴۰۰ کیلومتر دیوار جدید میان امریکا و مکزیک اعمار شده است
ترامپ: ۴۰۰ کیلومتر دیوار جدید میان امریکا و مکزیک اعمار شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا می‌گوید که طول دیوار جدید در سرحد امریکا و مکزیک در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر رسیده و تا آخر سال به ۷۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا امروز (یکشنبه، ۱۲ جولای) در صفحه توییترش نوشته است: "در حال حاضر ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) دیوار جدید در سرحد جنوبی ما را ساخته ایم. تا آخر سال بیش از ۴۵۰ مایل (۷۲۷ کیلومتر) ساخته خواهد شد".

در ماه دسمبر سال گذشته در پنتاگون اعلام کردند که در سرحد با مکزیک در ایالت اریزونا تا آخر سال ۲۰۲۰ مانع جدید ساخته خواهد شد که هزینه این کارها حدود ۴۰۰ میلیون دالر می‌باشد. طول سرحدات مشترک امریکا با مکزیک به ۳.۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد.

روند ساخت دیوار بین امریکا و مکسیکو + ویدئو  - اسپوتنیک افغانستان
روند ساخت دیوار بین امریکا و مکسیکو + ویدئو

قابل ذکر است که در زمان ریاست جمهوری ترامپ، مبارزه با مهاجران غیرقانونی، سرکوب تلاش‌های آنها برای ورود به ایالات متحده و اخراج کسانی که موفق شدند غیر قانونی به امریکا وارد شوند، شدت گرفت.

او حتی در طول انتخابات سال ۲۰۱۶، به هواداران خود قول داد كه سیاست مهاجرتی سخت تری را دنبال كنند و كنترل مرزها را تقویت كنند. صاحب کاخ سفید معتقد است که مهاجران غیرقانونی جنایتکار هستند.

در اکتبر سال 2018، وی تهدید کرد که اگر مقامات مکزیکی جریان مهاجران کشورهای امریکای مرکزی را که از طریق کشورشان به دنبال ورود به ایالات متحده هستند را متوقف نکنند، سرحد جنوبی را می‌بندد.

علاوه بر این، ترامپ دستور داد تا چندین هزار سرباز را برای کمک به نیروهای سرحدی بفرستد. در ۱۵ فبروری سال گذشته، وی لایحه‌ای را برای معرفی وضعیت اضطراری در سرحد با مکزیک امضا کرد.

این امر به دولت امریكا اجازه می‌دهد تا بودجه لازم را برای ساخت یا تعمیر نرده‌ها در چندین بخش از سرحد را تامین كند. واشنگتن معتقد است، كه این امر به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر كمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала