صالح در مورد اختلاس صدها میلیون افغانی در توزیع نان: بینی در جایش است دنبال پشک نروید

© Photo / ارگصالح در مورد اختلاس صدها میلیون افغانی در توزیع نان: بینی در جایش است دنبال پشک نروید
صالح در مورد اختلاس صدها میلیون افغانی در توزیع نان: بینی در جایش  است دنبال پشک نروید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به مورد اختلاس صدها میلیون افغانی در توزیع نان گفته است که حساب گیری از هر پول و کمک که به افغانستان می آید حق مردم افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در برگه فیسبوک خود نوشته است که شماری از موسسات که برای تطبیق برنامه های اضطراری – عمرانی و توسعه تا سی درصد مصارف اداری دارند و تشکیلات شان شفافیت ندارد.

روند توزیع نان خشک در 28 ولایت دیگر افغانستان نیز آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت مالیه: شهرداری کابل از مصرف پول در توزیع نان خشک حساب دهد

آقای صالح می‌گوید حالا بخاطر ایجاد شک در اذهان عامه لابی های همین موسسات دنبال بدنام سازی برنامه توزیع نان اند که در ماه مبارک رمضان صورت گرفت.
معاون اول ریاست جمهوری درباره توزیع نان گفته است که توزیع نان هیچ نوع مصارف اداری در پی نداشت و این مسله موسسات سود جو را دچار واهمه و ترس کرده است.
وی نیز می‌گوید در اجرایی شدن این برنامه نواقص متعدد وجود داشت از جمله کیفیت بد خمیر و نان در بعضی شهر ها اما یگانه برنامه ای بود که بدون مصارف بلند اداری و عاری از خویش خوری ها اجرا گردید.
صالح افزوده است که از ارایه هرنوع ثبوت غیر قابل انکار و حقیقی در امر رسیده گی به ادعای های فساد در هر مورد استقبال می کنیم اما یک بار دیگر به مردم عزیز خویش خاطر نشان می سازم که تحکیم حاکمیت دولت و استحکام قانون برای همه زمانی ممکن است که ساحه ارایه خدمات نیز زیر اشراف دولت باشد.
معاون ریاست جمهوری نوشته است: "وقتی ادعای های شاخدار وجود فساد در برنامه هایی صورت میگیرد که مردم تطبیق کننده آنها استند باید مکث کنید و شک کنید. این نوع ادعا ها ریشه ندارند و بیشتر کار حلقات ذینفع اند که از عاید نا مشروع شان کاسته شده ست و یا هراس از دست دادن کل آنرا دارند. (بینی در جایش است دنبال پشک نروید )."
گفته‌های وی درحالی است که روزنامۀ 8صبح در یک پژوهش تازه دریافته که بیش‌تر از 800 میلیون افغانی از پول اختصاص یافته به خاطر توزیع نان خشک در شهر کابل، از سوی مسوولان شهرداری، اتحادیۀ مواد ارتزاقی و خبازان شهر کابل اختلاس و زیر نام دست‌مزد حیف‌ومیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала