چه مقدار شکلات در روز به انسان مفید است

© Photo / Pixabay / Alexander Stein چه مقدار شکلات در روز به انسان مفید است
 چه مقدار شکلات در روز به انسان مفید است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص تغذیه در اداره بهداشت مسکو پایتخت روسیه، توصیه می کند که روزانه مقدار 15-25 گرم شکلات تیره رنگ و تلخ به صحت مفید است.

به گرازش اسپوتنیک به اشاره به آژانس خبری شهر "مسکو" بانو آنتونینا استارودوبووا، متخصص تغذیه در اداره بهداشت پایتخت مسکو، توصیه  می کند که روزانه مقدار 15-25 گرم شکلات دارای رنگ تیره و تلخ مصرف کنید.

به گفته این متخصص، مصرف تا 25 گرم شکلات در روز به صحت مفید است.  

علاوه بر این ، اگر مقداری شکلات در صبح مصرف شود به ویژه نوع رنگ تیره و طعم تلخ ، نه تنها مضر، بلکه مفید نیز می‌باشد.

دزدی ماهرانه شکلات  - اسپوتنیک افغانستان
دزدی ماهرانه شکلات به قیمت 50 هزار یورو در اتریش

گفتنی است که شکلات یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها مخصوصا برای کودکان و افراد میانسال است. متخصصان تغذیه از تمام شکلات‌های موجود در دنیا مصرف شکلات تلخ را به علت فواید زیاد آن توصیه می‌کنند و این نوع شکلات بر خلاف تصور عامه برای کاهش وزن و لاغری توصیه می‌شود. شکلات در طعم ها، درصدها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و این امر به خاطر داشتن طرفداران مخصوص به خود است. هر درصد از شکلات با مقدار متفاوتی شکر تولید می‌شود که به همین منظور درصدهای بالای آن به همه افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مربوطه مشورت کنید.

با این حال استارودوبوا توضیح داد که توصیه های وی فقط در مورد افراد سالم صدق می کند. در صورت ابتلا به بیماریهای مزمن لازم است پیش از مصرف شکلات با پزشک مشورت کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала