Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کورتوا فرمان‌روای جدید لالیگا

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کورتوا
کورتوا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیبو کورتوا در آستانه پایان دادن به سلطنت چهار ساله یان اوبلاک به عنوان بهترین دروازه‌بان اسپانیا است.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی به نظر می‌رسید که تیبوکورتوا در رئال مادرید در حال تبدیل شدن به یک "فاجعه" است اما حالا او در آستانه سرنگونی سلطنت چهار ساله یان اوبلاک به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ اسپانیا قرار دارد و تا کنون بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرده است.

به استثناء راموس و کریم بنزما، تیبو کورتوا بیش از هر کسی برای قهرمانی رئال مادرید در لالیگا تلاش می‌کند. او در این فصل 17 کلین شیت داشته و اگر در سه بازی آخر بتواند دو کلین شیت دیگر ثبت کند او به رکورد پاکو بویو در فصل 1986/87 خواهد رسید.

شاید غلبه بر اوبلاک باشد که باعث رضایت بیشتر او شود. جایزه زامورا جایزه‌ای مارکا برای بهترین دروازه‌بان فصل است که کمترین گل خورده را داشته باشد. این جایزه به نام دروازه‌بان افسانه‌ای ریکاردو زامورا که در دهه‌های 1920 و 30 بازی می‌کرد در سال 1959 افتتاح گردید.

اوبلاک از سال 2015 بر آن مسلط شده است و اگر امسال مجدداً آن را بگیرد می‌تواند رکورد ویکتور والدز را شکست دهد و اولین دروازه‌بانی شود که پنج بار پیاپی آن را به دست می‌آورد.

کورتوا پیش از این بارها شنیده بود که اتلتیکو مادرید هرگز از دست دادن او پشیمان نیست، ابتدا به چلسی و سپس به رئال مادرید بازگشت زیرا اوبلاک همراه او بود. کورتوا اولین بار که برای بازی در رئال مادرید در متروپولیتانو در فبروری 2019 به میدان رفت توسط بازیکنان مورد توجه قرار نگرفت در حالیکه همه او را در اتلتیکومادرید به چشم دشمن می‌بینند.

کورتوا امیدوار بود که ادن هازارد هم تیمی پیشین او چلسی بتواند هدایت عنوان رئال را به عهده بگیرد اما وی در تمام فصل دچار مصدومیت شده است.

کورتوا در مصاحبه‌ای با "ال موندو" درست قبل از شروع مجدد لالیگا گفت: "هازارد بازگشت و او با انرژی‌تر است. توقف فوتبال او را مجدداً مناسب بازی می‌کند. او می‌تواند به ما در کسب عنوان کمک کند، او یک بازیکن کلیدی برای ما است."

اما واقعیت متفاوت بوده است. وی در ماه نوامبر در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن مصدوم شد و برای سه ماه از میادین دور شد. او در فبروری سال جاری بازگشت اما خیلی زود دوباره کنار گذاشته شد و در ماه مارچ به عمل جراحی بر روی مچ پا راست نیاز داشت.

این همان مچ پایی بود که اولین بار در سال 2017 در حالی که هنوز در چلسی بود شکستگی پیدا کرده بود. تاکنون او در 13 بازی برای مادرید یک گل به ثمر رسانده و از بهبودی او هواداران ناامید شده‌اند و فعلا نیز او دو بازی اخیر را از دست داده و اما در ترکیب برابر آلاوز قرار گرفته است.

مادرید از گل‌های بنزما، رهبری راموس و دروازه‌بان سرنوشت ساز کورتوا تشکر کرده است.

حالا او به نظر می‌رسد که در این فصل بر اوبلاک غلبه کند تا جایزه زامورا را بدست آورد. او از سال 2012 دو بار در اتلتیکو مادرید به این جایزه رسیده بود.

همیشه در رئال مادرید برای او آسان نبوده است. فصل اول او قانع کننده نبود و او در اوایل این فصل انتقادات بیشتری را دریافت کرد وقتی ادعا شد که او در بازی مقابل بروژ در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا مقصر دانسته شد حمله نیمه وحشتناکی داشت.

در مورد روحیه او پرسیده شد و کورتوا گفت: "از نظر روحی خیلی قوی هستم به روانشناس احتیاج ندارم اما فکر می‌کنم این واقعاً می‌تواند کمک کند و ما نباید درباره این موضوع بی‌پروا باشیم."

کورتوا در این فصل قطعاً بهتر از آن دو نفر خواهد بود در صورتی که می‌تواند فرم خود را فقط برای 4 بازی دیگر ادامه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала