وزارت صحت: میزان سرایت کرونا در سطح کشور به مراتب کاهش یافته است

© وزارت صحت عامه وزارت صحت: میزان سرایت کرونا در سطح کشور به مراتب کاهش یافته است
وزارت صحت: میزان سرایت کرونا در سطح کشور به مراتب کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که میزان سرایت ویروس کرونا در سطح کشور، در مقایسه با یک ونیم ماه گذشته، به مراتب کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان که روز پنجشنبه (۱۹ سرطان) در یک کنفرانس خبری مشترک با والی کابل و معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، افزود: "سرایت ویروس کرونا در مقایسه با ۴۵ روز گذشته در کشور، از ۶۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است".
او تأکید کرد که تلاش‌ها جریان دارد تا میزان سرایت این ویروس، به ۵ درصد کاهش یابد.

کرونا در افغانستان؛ ۳۱۴ مورد جدید و ۲۰ قربانی در یک شبانه روز - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ ۳۱۴ مورد جدید و ۲۰ قربانی در یک شبانه روز

سرپرست وزارت صحت عامه گفت: "مشکل کمبود آکسیجن رفع شده است واکنون مقدار کافی اکسیجن در شفاخانه های کووید۱۹، در مرکز و ولایت‌های کشور وجود دارد". او افزود که در حدود ۴۰۰ بالون آکسیجن به صورت اضافی نگهداری می‌شوند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

آقای عثمانی، مردم را به استفاده از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند، تشویق نمود وگفت که این ماسک ها قابلیت شستشو را دارا استند.
در همین حال، محمد یعقوب حیدری، والی کابل ضمن در خواست رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم به هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تأکید کرد که ۱۵ تیم نظارتی در شهر کابل سرگرم نظارت از رعایت نکات بهداشتی در محلات کار و رستورانت ها می‌باشند ودر صورت تخطی با مختلفین برخورد خواهد شد.
والی کابل همچنان از تکمیل شدن پروسه تدارکات ادویه مورد نیاز شفاخانه های کووید۱۹، اطمینان داد و گفت ادویه مورد نیاز این شفاخانه ها هفته آینده فراهم خواهد تا مریضان و پایوازان آنان، دیگر مجبور به خرید ادویه ازدواخانه ها نباشند.
امین الله مظفری، معین وزارت ارشاد، حج و اوقات، در این کنفرانس خبری با بیان آموزه‌های اسلامی در زمینه رعایت قرنطین و رعایت رهنمودهای بهداشتی، از مردم درخواست کرد که به خاطر محافظت جان خود و دیگران از ویروس کرونا، به رهنمود های بهداشتی عمل نمایند.
مظفری همچنان از افرادی که قصد خریداری حیوانات و قربانی کردن آن در ایام عید سعید اضحی را دارند، در خواست نمود تا نکات بهداشتی وزارت صحت عامه را هنگام ذبح وتوزیع گوشت قربانی، رعایت نمایند.

این در حالیست که قبل از این سازمان جهانی صحت اعلام کرده بود که جهان در مرحله جدید و خطرناک پاندمی قرار دارد و ویروس هنوز هم به سرعت در حال گسترش است.

براساس آمار دانشگاه جانس هاپکینس، شمار موارد ابتلا به کووید ۱۹ در جهان از ۱۲ میلیون مورد بالا رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала