برگشت از آن دنیا

© Depositphotos.com / Dmitrimarutaبرگشت بر این دنیا
برگشت بر این دنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به این عقیده اند که واقعاً بعضی انسانها بعد از مرگ دوباره زنده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، نولیا سرنا کلمبیایی بعد از سکته قلبی به شفاخانه دانشگاه کاله منتقل شد. در جریان کمک های عاجل، او بار دیگر سکته قلب کرد که پس از آن او مرده اعلام شد. چند ساعت بعد، کارمندان آژانس خاکسپاری شروع به سوزاندن "جسد" کردند، ناگهان متوجه شدند که این زن حرکت دارد و عاجل او را به شفاخانه بازگرداند.

زنده شدن بعد از مرگ - اسپوتنیک افغانستان
زنده شدن بعد از مرگ

خانم دیگر امریکایی به نام ییل پس از واقعه آپنه (نفس قید شدن) در خواب، در بخش مراقبت های ویژه عاجل تحت عملیات قرار گرفت که چند ساعت بعد فعالیت قلب اش کاملاً متوقف گردید. در مدت 45 دقیقه، دوکتوران کوشش کردند تا وی را بر حال بیارند، اما موفق برای احیای مجدد نشدند و در نهایت مرگ او را اعلام کردند. بعد از اینکه دوکتوران تمام تلاش ها را متوقف کردند ، پسر ییل داخل اطاق مرده خانه شد و در مانیتور دستگاه قلب، متوجه فعالیت ضعیف قلب مادرش شد. او عاجل دوکتوران را در جریان گذاشت و متراقباً عملیات نجات  ادامه یافت که بلاخره این خانم دوباره زنده شد.

اینها فقط دو نمونه زنده شدن بعد از مرگ نیست که نام "سندرم لازاروس" دارد. چنین روند را می توانید در کتاب آسمانی مقدس انجیل نیز مشاهده نماید.

برای اولین بار "سندرم لازاروس" در سال 1982 ثبت شد و تا همین اواخر اعتقاد بر این بود كه از آن زمان تاکنون 38 بار چنین واقعه رخ داده است. اما اخیراً، چهار دانشمند اروپایی - Les Gorodon ، Mathieu Pasquier ، Hermann Burger and Peter Paal -  با جستجوی بانکهای اطلاعاتی طبی، تعداد چنین حادثات ثبت شده را تا 65 مورد توصیف کردند که از جمله 22 مریض جان سالم به در بردند که 18 تن آنها بدون عواقب عصبی بود.

چنین به نظر می آید که حوادث زنده شده بعد از مرگ بسیار زیاد صورت می گیرد، ولی اکثراً ثبت نمی شود.

Повонзковское кладбище в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان
زنده شدن بعد از مرگ

نصف دوکتوران کمک های عاجل اظهار داشته که با چنین حوادث روبرو شده اند.

دوکتوران بریتانیا  تقریباً 1900 بار با چنین حادثه روبرو شده اند. این گویندگی از توجه جدی چنین حادثات می کند، ممکن تعداد زیادی با شماریدن آنها به مرگ قبل از وقت، بعدها آرام جان داد باشند، که می شود زندگی آنها را حفظ کرد.

گرچه در این عرصه اطلاعات زیاد وجود ندارد و این که چطور انسان پس از مردن زنده میشود، نیز تا کنون معما می باشد که باید در این عرصه توجه و تحقیقات بیشتر صورت بگیرد.

اکثراً این حادثه با اشخاص بیش از 60 سال رخ می دهد، نصف از آنها بعد از 6-10 دقیقه علایم زندگی را نشان می دهند. اما در بعضی اوقات بعد از چند ساعت علایم زندگی را می توان در وجود آنها مشاهده کرد.

واقعه هم صورت گرفت که در جریان 17 ساعت مریض علایم زندگی  از خود نشان نداد. بعد از آنکه دستگاه تنفس و عملیات را خاموش کردند، پس از 10 دقیقه علایم زنده شدن را نشان داد، او شروع به نفس کشیدن کرد و قلب اش فعال شد.

غیر ممکن است که انسان بعد از چندین ساعت بدون علایم زندگی و بعد از خاموش نمودن دستگاه آکسیجن و قلب، زنده شود.

این همه خارج از دید ما است. این راز بدست خدا است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала