اعتراض ضد دولتی در صربستان؛ شب خشونت‌بار در جاده‌های بلگراد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراض ضد دولتی در صربستان؛ شب خشونت‌بار در جاده‌های بلگراد
اعتراض ضد دولتی در صربستان؛ شب خشونت‌بار در جاده‌های بلگراد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های صربستان می‌گویند که اعتراضات ضد دولتی در چهارشنبه شب گذشته در برخی از شهرهای صربستان رخ داد که طی آن معترضان به دفاتر حزب ترقیخواه صرب و همچنان به خبرنگاران حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، معترضان با ابزار نارضایتی از وضعیت اپیدمیولوژیک فعلی در کشور و اقدامات مسوولان برای مقابله با گسترش کرونا، خواستار اطلاعات درست در مورد قربانیان ناشی از کرونا شدند و همچنان تلویزیون و رادیو ملی را مورد سرزنش قرار دادند که گفته می‌شود به‌طور مغرضانه اقدامات و اعتراضات مخالفان را تحت پوشش قرار می‌دهد. این معترضان خواستار حمایت مقامات از کوزوو شدند.

در شمال صربستان در نووی ساد، هزاران نفر از مردم صربستان از جمله جنبش‌های سیاسی چپ و راست افراطی در تجمع اعتراضی شرکت کردند و شیشه های دفتر ترقیخواه صرب را شکستند و اسباب آنرا بیرون کشیده و جلو در ورودی آن را به آتش کشیدند. همچنان معترضان با سنگ، کوکتل‌های مولوتوف به ساختمان شهرداری این شهر حمله کردند.

آنها همچنان در ورودی ساختمان تلویزیون و رادیو ملی را شکستند و یک خدمه تلویزیون ملی را نیز مورد حمله قرار دادند.

مخالفان دولت در صربستان در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور این کشور برای قرنطینه بلگراد به خاطر شیوع ویروس کرونا جلو پارلمان این کشور تجمع کردند.

این تجمع اعتراض آمیز بعد از پیام الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور این کشور بود که در روز سه شنبه اعلام کرد که دولتش قصد دارد برای مبارزه با ویروس کرونا در تعطیلات آخر هفته پایتخت را قرنطینه کند.

معترضان دولت را متهم به سهل انگاری در شیوع کرونا می کنند و براین باور هستند که نباید مردم تاوان قرنطینه ای دیگر را به خاطر ناتوانی دولت پرداخت کنند.

بعد از سخنان رئیس‌جمهور هزاران نفر در پایتخت برابر پارلمان تجمع کردند. در ساعت های پایانی عده ای از معترضان وارد ساختمان پارلمان شدند اما پولیس توانست که در نهایت آنها را بیرون کند.

در صربستان که بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارد 16 هزار و 168 نفر به ویروس کوید-19 مبتلا شده اند این درحالی است که 330 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

روز گذشته در این کشور اروپایی 299 مبتلای جدید شناسایی شدند و 13 نفر هم جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала