ضربه دیگر به نفت شیل امریکا

© REUTERS / Josh Morgan/File Photoضربه دیگر به نفت شیل امریکا
ضربه دیگر به نفت شیل امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از منابع اصلی نفت شیل در ایالات متحده امریکا به دلیل نقض محیط زیست بسته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مقامات قضایی امریکا به دلیل نقض حفظ محیط زیست تصمیم به بستن خط لوله نفتی داکوتا اکسس گرفته و این تصمیم قرار است از 5 اگست اجرایی شود.

امریکا به دنبال ذخیره‌سازی صدها میلیون بشکه نفت است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به دنبال ذخیره‌سازی صدها میلیون بشکه نفت است

کارشناسان می‌گوید که بسته شدن این خط لوله نفتی (داکوتا اکسس) ضربه سخت به میدان باکنن در داکوتای شمالی، یکی از منابع اصلی هیدروکربن های شیل در امریکا است، وارد می‌کند. نفت تولید شده در اینجا فقط از طریق این خط لوله عبور می‌کند.

طبق گزارش این رسانه، تولید نفت در این میدان به امریکا اجازه داده است تا بزرگترین تامین کننده نفت شیل در جهان شود. با این حال، با توجه به گسترش ویروس کرونا و در نتیجه کاهش تقاضا برای نفت، تولید نفت به میزان قابل توجهی (500 هزار بشکه در روز) کاهش یافت. در عین حال، حتی قبل از آغاز شیوع کرونا، مشکلاتی به وجود آمد، زیرا تولید نفت در حوزه نفت و گاز پروم در تگزاس ازران‌تر و به یک رقیب جدی تبدیل شده بود.

هنوز تاریخ دقیقی از بسته شدن خط لوله نفتی داکوتا اکسس مشخص نشده است. روند بررسی حفظ محیط زیست می‌تواند مدت زیادی طول بکشد و حتی تا سال 2021 ادامه یابد.

طبق گزارش ShaleProfile Analytics، امریکا خطر از دست دادن تا یک سوم از تولید نفت خام شیل را دارد. به همین دلیل، کارشناسان کاهش رکورد تعداد سکوهای حفاری را تا 318 واحد ذکر کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала