شمار گرسنگان جهان به یک میلیارد تن خواهد رسید

© AP Photo / Christine Nesbittشمار گرسنگان جهان به یک میلیارد تن خواهد رسید
شمار گرسنگان جهان به یک میلیارد تن خواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاندمی کرونا نه تنها پیامدهای گسترده صحی برای مردم در سطح جهان دارد، بلکه همچنان وضعیت فقرا را وخیم تر نموده و گرسنگی را در جهان تشدید می بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان امدادی آلمانی Welthungerhilfe «کمک به گرسنگان جهان» با ابراز نگرانی از این وضعیت، هشدار داده است که رقم گرسنگان جهان احتمالاً به یک میلیارد تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش این سازمان بسیاری مردم فقیر به فقر مطلق سقوط خواهند کرد که بدون کمک نمی توانند زنده بمانند. ماتیاز موگه، دبیرکل سازمان «کمک به گرسنگان جهان» گفت که پاندمی کرونا در مناطقی که قبلاً نیز با بحران مواجه بودند، به عنوان عامل تسریع کننده فقر و بحران عمل کرده است. به گفته موگه، بحران ها به حدی گسترده خواهند شد که «ما تا حال هرگز ندیده ایم.»  

هشدار سازمان ملل از افزایش گرسنگی در جهان   - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان ملل: گرسنگی بی‌سابقه جهان را تهدید می‌کند

خانم مارلین تیمهِ، رئیس سازمان «کمک به گرسنگان جهان» نیز تأکید کرده است که در کشورهای رو به توسعه و نو ظهور اقتصادی پاندمی کرونا «با تمام شدت» رو به گسترش است. او گفته است:‌ «شمار زیاد انسان ها به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند، اکثریت در پی این پاندمی کار خود را از دست داده اند، اقتصاد به صورت چشمگیری ضعیف شده، بهای مواد غذایی بلند رفته و سیستم های بهداشتی نیز قادر به رسیدگی به این وضعیت نمی باشند.»

او افزود که علاوه بر این این پاندمی، شماری از کشورهای آسیایی و افریقایی با هجوم ملخ ها نیز درگیر اند: «پاندمی و هجوم ملخ مرز نمی شناسند.» تیمهِ افزود که همچنین به دلیل بحران اقلیم، جنگ و درگیری در مناطقی از جهان، شمار افراد مواجه با گرسنگی مثل دهه های گذشته رو به کاهش نمی باشد.

با توجه به این وضعیت وخیم جهان، سازمان امدادی کمک به گرسنگان جهان خواهان همبستگی بیشتر جهانی شده است. 

به گفته این سازمان، کشورهای رو به توسعه احتمالاً به تنهایی مؤفق به مهار تمام این چالش ها نخواهند بود. این سازمان از آلمان خواسته است تا در جریان ریاست بر شورای اتحادیه اروپا، با استفاده از امکانات خود، حمایت از چنین برنامه ها را ترغیب نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала