بازداشت دو عامل انتحاری در کابل+فوتو

© AP Photo / Rahmat Gulنیروهای پولیس در شهر کابل
نیروهای پولیس در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی طی عملیات پیچیده و هدفمند، دو عامل انتحاری گروه داعش شاخه خراسان را بازداشت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه ای نگاشته است، در ادامه عملیات های خاص خود برای شناسایی پیگیری و ازبین بردن هسته های مرکزی و شهری گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی، دو عامل انتحاری که قصد حمله بالای مراکز صحی و رسانه ای کشور را داشتند، بازداشت نمودند.

 اسم های این افراد قرار ذیل است:

 لطفا لله فرزند عبدالطیف مشهور به خراسانی و احمد الله فرزند ضیاالدین باشندگان ولسوالی شکردره ولایت کابل می باشد. این دو عامل انتحاری قصد داشتند حملات انتحاری را در شفاخانه مولا علی واقع گولایی دواخانه و یکی از رسانه ها در شهر کابل انجام دهند .در خبرنامه این ریاست آمده است، که با درایت و هوشیاری تمام، نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی این برنامه تروریستی آنها را کشف و خنثا نمودند.

این دو عامل انتحاری به دعوت سه تن به نام های احمد، ابو عمر و خیبر، به گروه داعش جزب شده بودند که این سه شخص پلان حملات انتحاری را طرح نموده و از این دو فرد بازداشت شده خواسته بودند تا حملات انتحاری را بر مراکز یادشده انجام دهند .

عامل انتحاری درکابل
بازداشت دو عامل انتحاری در کابل+فوتو - اسپوتنیک افغانستان
عامل انتحاری درکابل

قبلاً در نشریه امنیت ملی آمده بود که دو تن از اعضای شبکه حقانی که می‌خواستند حمله بزرگی را در شهر کابل انجام دهند توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.
در اعلامیه‌یی این ریاست آمده است: شبکه‌ی حقانی با استفاده از این موتر مملو از مواد انفجاری قصد داشت تا رویدادی را شبه به رویداد چهارراهی زنبق خلق کنند که با هوشیاری و درایت نیروهای امنیتی کشف و خنثا شد.
امنیت ملی افغانستان گفته است که بخاطر امنیت مردم به سرکوب گروه‌های "هراس افگن" ادامه خواهد داد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала