علاقمندی سازمان بهداشت جهانی به همکاری روسیه در ساخت واکسن کرونا

© AP Photo / Sakchai Lalitعلاقمندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه
علاقمندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک واکسن ضد ویروس کرونا که قرار است در روسیه ساخته شود، مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سمیه سوامیناثان، محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفته است که این سازمان علاقمند واکسن ضد بیماری COVID-19 ساخت روسیه است.

وی ضمن صحبت در خصوص پیشرفت های در خصوص دارو های ضد بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا گفت:   "ما می دانیم كه آزمایشات مربوط به داروی ضد کرونا «اویفویر» در روسیه انجام شده است. دو یا سه آزمایش دیگر در حال انجام است ، بنابراین ما منتظر نتایج هستیم. اما علاوه بر این ، ما به واكسن روسیه نیز علاقه مندیم."

 سوامیناثان خاطر نشان کرد که سازمان بهداشت جهانی برنامه موسوم به "تست همبستگی" با هدف به اشتراک گذاری داده ها در مورد داروها و واکسن های مربوط به ویروس کرونا و بیماری COVID-19 را دارد. وی همچنین  از همکاری محققان روسیه با این نهاد ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است که در حال حاضر، بیش از صد و پنجاه داروی مختلف در آزمایشگاه‌های مختلف در جهان در دست بررسی است. این‌ داروها از داروهای موجود هستند که روی ویروس کرونا آزمایش می‌شوند.

 سازمان بهداشت جهانی برنامه "آزمایش همبستگی" را با هدف بررسی نویدبخش‌ترین شیوه‌های درمانی به جریان انداخته است.

پوتین: واکسن ویروس کرونا نوش دارو نیست - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: واکسن ویروس کرونا نوش دارو نیست

 روسیه تا کنون در "آزمایش همبستگی" شرکت ندارد. براساس اعلام این آژانس در حال حاضر کشور های آمریکا، انگلیس ، چین و فرانسه دراین برنامه شرکت دارند.

روسیه پیش از این اعلام کرد که در تولید یک واکسن ضد ویروس جدید کرونا به پیشرفت های دست یافته است. به قول مقامات روسیه تولید انبوه این واکسن قرار است در پایان تابستان امسال آغاز گردد

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ سال جاری شیوع بیماری COVID-19 را همه گیر اعلام کرد.

طبق آخرین آمار تاکنون 11 میلیون و 563 هزار و 243 نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد 536 هزار و 877 نفر جان باخته و 6 میلیون و 538 هزار و 502 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

هند امروز یا افزایش شمار مبتلایان به کرونا، با پیشی گرفتن از روسیه در جایگاه سوم جدول کشور‌هایی که بیشتر گرفتار این ویروس هستند، قرار گرفت.

هم‌اکنون آمریکا با 2 میلیون و 982 هزار و 928 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، هند، روسیه، پرو، اسپانیا، شیلی، انگلیس، مکزیک و ایتالیا قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала