با کیهان لایتناهی آشنا شوید+ویدیو

CC0 / Pixabay/Mikkehouse / سیارات در کیهان
سیارات در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیاید ببینیم که کیهان ما از کجا شروع، در کجا ختم می شود و بعد از آن چی است؟

به گزارش اسپوتنیک، یک تعداد دانشمندان در مورد این که چرا کیهان آغاز و اخیر ندارد، نظریات خود را ابراز نموده اند.

کیهان ما مملو از معما است. یک از آنها در کهکشان ما وجود دارد که سرحد آن چقدر امتداد دارد؟ آیا می توان آنرا اندازه گیری کرد و یا غیر ممکن است؟ در این ارتباط علوم معاصر چه می گوید؟ در اینجا سوال مطرح می گردد که آیا ما می توان تا اخیر کهکشان سفر کنیم؟

اکثر دانشمندان معاصر از تیوری کیهان بیکران حمایت می کنند. گرچه مشکل است این را باور کرد، اما مشکل تر تصور آن است که کیهان ما در کجا ختم می شود و بعد از آن چی است؟ 

الکساندر ایوانوف ستاره شناس مشهور روسیه به این عقیده است که بهتر است تحلیل کیهان و کهکشان را از هم جدا نمایم. کهکشان یک قسمت از کیهان ما است که تا حدی می توانیم آنرا مطالعه نمایم و تا حدی می توانیم بعضی قسمت های آنرا از طریق دستگاه های قوی ببینیم که با چشمان خود قادر به دیدن آن نیستیم.

اکنون می توانیم نسبی سرحد کهکشان خود را به اساس معیار پیشنهادی فوق، ارزیابی کنیم که از ما 15 میلیارد سال نوری فاصله دارد. واضح است كه كیهان نیز فراتر از آن خواهد بود ، اما حتی این "حاشیه" در شرایط فعلی برای انسان قابل دسترسی نیست.

حتی اگر بتوانیم با سرعت نور پرواز کنیم، ما باید 15 میلیارد سال را طی نمایم. اما تاکنون دستیابی به سرعت نور فقط در خواب است .

کشف دنیائی دیگری با موجودات زنده در کیهان  - اسپوتنیک افغانستان
کشف دنیائی با موجودات زنده در کیهان

یونانیان باستان و انیشتین در مقابل دانشمندان قرن 21 در مورد کیهان بیکران، کیهان را مطالعه کردند. سپس ، آلبرت انیشتین سهم بسزایی در درک ساختار جهان داشت. سرانجام ، استفان هاوكینگ معاصر ما نیز کیهان را مطالعه نموده است.

اما، مثل همیشه، در علم، دیدگاه ها دیگر ، فرضیه ها و نظریات دیگر وجود دارد. طبق معمول ، دانشمندان بریتانیا مخالف جریان هستند. آنها فرضیه ختم سرحد جهان را مطرح می کنند. این کارشناسان اطمینان می دهند که مرزها و شکل آن وجود دارد. اگرچه آنها تا حدودی در تحقیقات فرانسوی ها مداخله می کنند. آنها اساساً طول موج را گرفتند كه در فضای مرئی موجود است. آنها زیاد طولانی نیستند. برای مقایسه: موج صدای آله موسیقی ، بیشتر از طول آن نیست. گمان می رود که موج جهان نیز چنین است. از آنجا که امواج در اینجا هنوز هم با مدت زمان محدودی هستند، بنابراین سرحد کیهان هم محدود است.

استدلال بدون منطق را حتی نمی توان بذله گویی نامید. این نظریه توسط تعدادی از تحلیلگران کانادایی نیز تائید گردیده است و خردمندان کمبریجی به این نظرند که جهان شکل "نان شیرینی حلقه ای" دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала