بازداشت 29 ماین‌گذار درکابل

© وزارت داخله بازداشت 29 ماین‌گذار درکابل
بازداشت 29 ماین‌گذار درکابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله می‌گوید که نیروهای امنیتی در یک ماه گذشته 29 تن از ماین‌گذاران را در کابل بازداشت کرده‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی افغانستان در طول یک ماه گذشته به تعداد 29 ماین گذار را بازداشت کرده اند که بیشتر آنها با گروه تروریستی طالبان ارتباط دارند.

در پکتیا و پکتیکا 6 تن ماین گذار در ماین خودی کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
در پکتیا و پکتیکا 6 تن ماین گذار در ماین خودی کشته شدند

آقای آرین گفته است: "در یک ماه گذشته 29 تن در پیوند به ماین‌گذاری‌ها در کابل بازداشت شده‌اند که تحقیقات از این افراد ادامه دارند. کسانی‌که با این‌ها همکاری، دارند شبکه‌هایی که با این‌ها تبانی دارند، آن‌ها هم بازداشت شوند. این موجی از خشونت‌هایی بوده طی چند هفته گذشته از سوی تروریستان دامن شده و تشتدید یافته در کابل و نزدیک به چهل حلقه ماین در چندین هفته خنثی شده."
طلوع نیوز گفته است که برخی از این ماینگذاران خبر اینکه آنها از شماری رهبران طالبان دستور این کار را می‌گرفتند را تائید کرده اند.
در همین حال یک تن از این ماینگذاران که در منطقه تره‌خیل بازداشت شده است در گفتگو با این آژانس افزوده است که او در مدرسه‌یی در همین منطقه آموزش دیده‌ است.
وی می‌گوید که قاری وسیم - که از باشنده‌گان تره خیل است و اکنون در تگاب با طالبان کار می‌کند - ماینی را که برایش فرستاده بود تا بر سر راه موترهای نظامی جابجا کند.
نصیر افزود: «قاری صاحب وسیم این را در قبرستان مانده بود. گفت؛ از آنجا بگیرید در لب سرک بگذارید موتر دولتی که می‌آمد شما انفجار بدهید. من انفجارش را یاد نداشتم فقط گفت ریموت دو دکمه دارد؛ تکمه بالایی را فشار بده و خودش انفجار می‌کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала