افزایش حاصلات پسته در ولایت بادغیس

© Photo / FB/وزارت زراعت افزایش حاصلات پسته در ولایت بادغیس
افزایش حاصلات پسته در ولایت بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت اعلام کرده است که حاصلات پسته در ولایت بادغیس نسبت به سال گذشته دوبرابر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت زراعت و آبیاری و مالداری افغانستان با نشر خبری اعلام کرده است که به اساس براساس ارزیابی‌ها حاصلات پسته‌ی ولایت بادغیس نسبت به سال پار دوبرابر افزایش یافته است.

فواید پسته بر سلامت خانم ها - اسپوتنیک افغانستان
فواید پسته بر سلامت خانم ها

بر اساس اعلامیه این وزارت امسال نزدیک به 36 هزار و 456 متریک تُن پسته، در بادغیس در مقایسه با سال گذشته بیش‌تر تولید خواهد شد.
عبدالتواب تایب رییس زراعت بادغیس گفت:‌ "سال قبل به دلیل خشک‌سالی در سال 1397، نوده‌های درخت پسته باروری لازم نداشت و حاصلات کاهش یافته بود؛ اما امسال چون برف و بارنده‌گی در سال قبل به حد کافی بود، حاصلات پسته هم افزایش قابل ملاحظه‌‌ای دارد."
از سوی هم یکی از باشندگان ولسوالی‌ آب‌کمری این ولایت می‌گوید که در آغاز سال باروری جنگل‌های پسته خیلی خوب بود اما ابر و ریزش ژاله به این جنگل‌ها صدمه زد. او هم‌چنین تاکید کرد که بخشی از جنگل‌های پسته در ساحات تحت کنترل طالبان قرار دارد.
درهمین حال ریاست زراعت بادغیس هم‌چنین از احیای 120 هکتار از جنگل‌های طبیعی پسته در سال جاری خبر داده می‌گوید: «سال قبل 160 هکتار جنگل طبیعی پسته احیا گردید و امسال هم مطابق به پلان منظور شده 120 هکتار از جنگل‌های طبیعی پسته احیا می‌گردد. هم‌چنان اداره زراعت در اوایل بهار امسال حدود 70 هزار نهال پسته را در داخل سبزخانه پرورش داده و به قیمت مناسب برای باغداران عرضه کرده که تاکنون دوهزار و 500 جریب زمین از جانب اداره زراعت و موسسه‌های همکار، باغ جدید پسته ساخته شده است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала