واکنش مسعود به اظهارات نور درمورد برگزاری کنگره حزب جمعیت

© Photo / Ahmad Zia Massoudاحمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان
احمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ضیا مسعود، امروز در حضور مجمع از اعضای جمعیت اسلامی افغانستان مقیم کابل سخنرانی نموده و درباره چگونگی برگزاری کنگره حزب جمعیت اسلامی افغانستان توضیح داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر احمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز (شنبه، ۱۴ سرطان) با نشر یک خبرنامه نوشته است که آقای مسعود جهت رفع تشویش اعضای جمعیت اسلامی و تحولات اخیر درون حزبی معلومات داده افزوده است که بدون ایجاد شورا ها نمی‌توان مجمع عمومی جمعیت را ایجاد کرد.
وی گفته است: "در نبود مجمع عمومی نمیتوانیم شورای عالی جمعیت را به وجود آوریم. شورای رهبری باید از میان اعضای شورای عالی انتخاب شود. آوردن اصلاحات در جمعیت در نبود مجمع عمومی ناممکن است".

عطا محمد نور: ربانی و احمدضیا مسعود رهبری جمعیت را انحصار کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عطا محمد نور: ربانی و احمدضیا مسعود رهبری جمعیت را انحصار کرده اند

احمد ضیا مسعود در سخنان خود افزوده است: "ما به دموکراسی درون حزبی معتقد هستیم و برگزاری کنگره یگانه راه انتخاب رهبر است، آما آنچه نیاز است در نخست همه شورا ها باید شکل واقعی پیدا کنند تا کنگره برگزار شود، در حالیکه تا به حال شورا های جمعیت چه در سطح قریه و چه در سطح ولسوالی ها و ولایت ها و نواحی و شورا های شهری به وجود نیامده است. حکومت نیز بنا بر مشکلات امنیتی تا به حال موفق به ایجاد شورا های ولسوالی به خاطر برگزاری لویه جرگه قانون اساسی نشده است. هر زمانیکه شورا های جمعی ایجاد شوند و مجمع عمومی و شورای عالی به وجود آید کنگره جمعیت جهت انتخاب رهبر برگزار می‌شود".
معاون حزب جمعیت اسلامی در ادامه سخنانش در واکنش به اظهارات اخیر عطا محمد نور مبنی بر انحصارگرایی درازمدت صلاح الدین ربانی و احمد ضیا مسعود در رهبری حزب جمعیت گفت: "ناگفته نماند که کار پیشبرد کمیته ها مربوط به ریاست اجراییه حزب می‌شود متاسفانه در ۹ سال گذشته ریس اجراییه پیشین حزب جمعیت اسلامی در فعال ساختن کمیته ها خصوصا کمیته برگزاری کنگره کوچکترین کاری را پیش نبرده است".

انشعاب در جمعیت؛ تعلیق عضویت نور، قانونی و چند تن دیگر از سوی ربانی - اسپوتنیک افغانستان
انشعاب در جمعیت؛ تعلیق عضویت نور، قانونی و چند تن دیگر از سوی ربانی

اختلاف‌ها در جمعیت اسلامی، پس از آن به بیرون درز کردند که هفته پیش، شماری از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی به رهبری عطامحمد نور گفتند که عنایت‌الله شاداب را به‌گونۀ موقت به‌جای صلاح‌ الدین ربانی، به ریاست این شورا برگزیده‌اند؛ اما صلاح‌ الدین ربانی، در واکنش به این تصمیم، در بیانیه‌یی که در صفحه فیسبوکش پخش شد، این اعضای رهبری شورای جمعیت اسلامی را به استفاده سوء از نام و نشان این حزب متهم کرد و گفت که عضویت چند تن را در جمعیت اسلامی، به‌شمول عطا محمد نور، به حالت تعلیق درآورده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала