از یک داروی "دلگرم کننده" برای درمان کرونا نام‌برده شد

© REUTERS / Amr Abdallah Dalshاز یک داروی "دلگرم کننده" برای درمان کرونا نام‌برده شد
از یک داروی دلگرم کننده برای درمان کرونا نام‌برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی داروی "امیدوار کننده" برای درمان کرونا را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک،سمیه سوامینثان، محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی در یک جلسه توجیهی انجمن خبرنگاران خارجی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو که به روز جمعه (سوم جولای) برگزار شد، اظهار داشت که دارویی رمدسیویر که برای درمان بیماری COVID-19 ناشی از کرونا ویروس جدید استفاده می شود، یگانه داروی ضد ویروسی است که توسط این سازمان آزمایش شده و نتایج دلگرم کننده‌ای را نشان داده است.

روسیه اثربخشی داروی ضد کرونا را ثابت کرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه اثربخشی داروی ضد کرونا را ثابت کرد

با این حال، این متخصص توضیح داد كه رمدسیویر اثربخشی خود را فقط در كاهش شمار بستری شدن بیماران نشان داده است، نه کاهش مرگ و میر.

سازمان بهداشت جهانی پیش ازاین اعلام کرده که  "شواهد روشنی" وجود دارد که داروی ضدویروسی رمدسیویر می تواند به مبتلایان به ویروس کرونا کمک کند روند بهبودی را سریع تر طی کنند.

کارخانه تولیدکننده این دارو مدعی است که اگر آن در اوایل دوره درمان به بیماران COVID-19  داده شود می‌تواند به روند درمانی کمک کند و دوره درمان را از 15 روز به 11 روز کاهش دهد.

رمدسیویر اصلا به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد حمله می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала