زاخارووا به اظهارات مربوط به حمايت روسيه از طالبان پاسخ داد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا به اظهارات مربوط به حمايت روسيه از طالبان پاسخ داد
زاخارووا به اظهارات مربوط به حمايت روسيه از طالبان پاسخ داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد اتهامات اخیر گفت که این بخشی از مبارزات سیاسی داخلی ایالات متحده امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در مورد اتهام "تبانی" روسیه با طالبان گفت: "من کاملاً با این ارزیابی موافق هستم که این گروه اصلی است، بهترین کارگردانان هالیوود در بخش خدمات فعالیت می کنند، به نظر من، یک کارزار سیاسی در ایالات متحده است".

روسیه: هیچگاه به طالبان تسلیحات کمک نکرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: هیچگاه به طالبان تسلیحات کمک نکرده ایم

او با اشاره به  فلم کمدی امریکایی "سگ را بجنبان" محصول سال 1997، افزود: "این فلم را بیبنید، چطور مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده تامین می‌شود. فقط با هزینه فیلمنامه نویسان، کارگردانان هالیوود، همه با هم متناسب هستند، این سال‌ها است که اتفاق می‌افتد".

گزارش‌ها در ایالات متحده در باره اتهام "تبانی" میان روسیه وطالبان یکی از همین داستان‌ها و بخشی از مبارزات سیاسی داخلی در امریکا است.

زاخارووا افزود: "تا برگزاری انتخابات (امریکا) زمانی كم باقی مانده است، طبق استانداردها آنها باید از تمام وسایل استفاده كرده و تمام دکمه های را  فشار دهند. از شايعات رسانه اى تا انتشار اخبار كاذب و جعلى كه شايد توسط سرويس هاى اطلاعاتى، شايد توسط سياستمداران امريكاىى ساخته شده و شايد هم يك كار ترکیبی است. به هر حال اين يك خبر كاذب و جعلى است".

یادآوری می‌کنیم که نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.
طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

همچنان وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهام اینکه روسیه به طالبان کمک می‌کند گفته است که روسیه هیچگاه به این گروه تروریستی تسلیحات کمک نکرده است. کمک‌ها فقط به دولت قانونی افغانستان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала