اس-500 می تواند جنگ افزارهای ابرصوت در کیهان را از بین ببرد

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / اس-500 می تواند جنگ افزارهای ابرصوت در کیهان را از بین ببرد
اس-500 می تواند جنگ افزارهای ابرصوت در کیهان را از بین ببرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروی هوا-فضای روسیه درباره توانایی های سامانه دفاعی اس-500 روشنی انداخت. 
مجهز شدن نیروهای ارتش روسیه در سال 2021 با اس-500  - اسپوتنیک افغانستان
مجهز شدن نیروهای ارتش روسیه در سال 2021 با اس-500

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی سروویکین فرمانده نیروی هوا-فضای روسیه گفت، که سامانه راکتی روسیه اس-500 توانایی از بین بردن جنگ افزارهای ابرصوت در کیهان را دارد. 

به گفته سروویکین، ویژگی فنی اس-500 به ما این امکان را می دهد که این سامانه را به نسل نخست سامانه اهای دفاع ضد کیهانی نسبت دهیم. 
فرمانده نیروی هوا ـ فضای روسیه  گفت: "مشخصات سامانه دفاع هوایی اس -500 باعث می شود این سامانه علاوه بر اهداف آیرودینامیکی و بالستیک ، انواع مختلف جنگ افزارهای ابرصوت را از آن میان در فضای نزدیک زمین منهدم کند".

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که این سامانه  اصولاً در جهان بی نظیر است.

سامانه راکتی روسی اس -500 «پرومتی» (تریومفاتور ـ ام ) جزو نسل جدید سامانه های دفاع هوایی زمین به هوا است . این سامانه جهانی دوربرد توانایی رهگیری در ارتفاع زیاد را دارد و دارای امکانات زیاد برای دفاع راکتی است. سامانه پیشرفته اس -500 توانایی نابود کردن نه تنها اهداف بالستیک، بلکه همچنین اهداف  آئرودینامیکی (هواپیماها ، هلیکوپترها) و همچنین راکت های کروز است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این پاول سوزینوف، طراح ارشد شرکت روسی «آلماز ـ آنتی»، سازنده اس- 500  اعلام کرده بود، که این سامانه راکتی توانایی رهگیری اهداف واقع در فاصله صدها کیلومتری از زمین را دارد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала