روسیه: هیچگاه به طالبان تسلیحات کمک نکرده ایم

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: هیچگاه به طالبان تسلیحات کمک نکرده ایم
روسیه: هیچگاه به طالبان تسلیحات کمک نکرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که هیچگاه برای طالبان کمک تسلیحاتی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهام اینکه روسیه به طالبان کمک می‌کند گفته است که روسیه هیچگاه به این گروه تروریستی تسلیحات کمک نکرده است. کمک‌ها فقط به دولت قانونی افغانستان بوده است.

 پمپئو روسیه را به فروش اسلحه به طالبان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را به فروش اسلحه به طالبان متهم کرد

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا گفته بود که روسیه مخالف حضور امریکا در افغانستان است و مجدداً ادعا کرد که این کشور به طالبان اسلحه گرم می فروشد.
ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گفته‌های پمپئو اظهار داشت: "روسیه فقط به دولت قانونی افغانستان تسلیحات کمک کرده است."
خانم زاخاروا می‌گوید جلساتی که مایک پمپئو در دیدارش با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، مسئله جلوگیری از عرضه اسلحه به طالبان را مطرح نکرد.
در ادامه افزوده است که در افغانستان اطلاعات به‌طور فعالانه درمورد حمایت امریکایی‌ها از داعش منتشر شده است. امریکایی گروه تروریستی داعش را در درگیری‌ها در محاصره طالبان قرار می‌گیرند را توسط هلیکوپترهای نامعلوم نجات داده اند.
یادآوری می‌کنیم که نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.
طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ گفت که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала