تاثیر خواب به صحت و روان انسان

CC0 / Pixabay / Спящая девушка в кровати
Спящая девушка в кровати - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خواب یکی از بخش های مهم در زندگی و صحت انسان می باشد که به آن باید جدی توجه نمایم، حوادث که در جریان خواب به اتفاق می افتد، نیز باید مطالعه گردد، در غیر دچار مشکلات فیزیکی، عصبی و روحی می شویم.

به گزارش اسپوتنیک، همه می دانند که انسان یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. اما چه پروسه این حالت را همرائی می کند؟

 از خطرات مرگبار خواب نادرست نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
از خطرات مرگبار خواب نادرست نامبرده شد

1. هنگام خواب ، یک فرد عادی حین خواب هر ساعت 40 کیلو کالری می سوزاند. اگرچه این خبرها خوشایند به نظر می رسند، اما متاسفانه، در بالای حجم بدن شما تاثیر نمی گذارد، زیرا در جریان 8 ساعت خواب انسان تقریباً 320 کیلو کالری مصرف می کند که تقریباًً 150 گرم نان است.

2. محققین دریافتند که در خواب ، مغز انسان می تواند اطلاعات و جزئیاتی را که هنگام بیداری آنرا نادیده گرفته باشیم، تحلیل نماید. بنابراین ، خواب می تواند به برخی از "بینش" کمک کند.

3. خواب با كیفیت، مخصوصاً برای كودكان بسیار مهم است. دانشمندان بر این باورند که هر چه بیشتر کودک بخوابد، سریعتر رشد می کند.

اثرات و عوارض خواب بی کیفیت در انسان ها  - اسپوتنیک افغانستان
اثرات و عوارض خواب بی کیفیت در انسان ها

4. حالا تلیفون های هوشمند به بخشی جداناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند، تا حد که بعضی حتی در خواب پیام می نویسند. برای جلوگیری از موقعیت های نادرست، تلیفون هوشمند خود را قبل از خواب خاموش کنید.

5- در جریان مرحله خواب عاجل، مغز شما به بدن دستور می دهد تا جریان خون را تسریع کند. چنین تحریکات می تواند در مردان و زنان به برانگیختگی منجر شود. در بعضی موارد باعث رابطه جنسی ناخودآگاه در جریان خواب می شود.

6. گاهی هم اتفاق می افتد که هنگام خواب یا حین بیدار شدن، فریاد و یا صدای بلند را بشنوید. چنین حالت گاه گاهی به وقوع می پیوندد، که مطالعه آن برای صحت و زندگی انسان بسیار مهم است. افرادی که از این پدیده رنج می برند، معمولاً به تشنج روحی مبتلا اند.

مزایای دیدن کابوس در خواب  - اسپوتنیک افغانستان
مزایای دیدن کابوس در خواب

7. 2.5% جمعیت جهان تحت تأثیر سامنامبولیزم قرار دارند که در بین کودکان خواب آورها نسبت به بزرگسالان بیشتر ملاحظه گردیده است. الکسندر متخصص در این ارتباط می‌گوید که برای خواب اضطراری و آرام، باید روی یک چوکی قرار گیرد، پاهای خود را به موازات یکدیگر قرار دهید و دستان خود را روی سینه خود بگذارید. در این حالت چانه و شانه‌های را پایین آورده و سر خود را آرام و چشم لب و زبان خود را شل نگهدارید. وی هشدار می‌دهد که با این تخنیک انرژی کافی در بدن تان به مدت چهار ساعت وجود خواهد داشت، بنابراین چنین استراحت جایگزین یک خواب کامل شده نمی‌تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала