مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین

© AP Photo / Matiullah Achakzai مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین
  مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان دو فرقه از نیروهایش را در امتداد خط کنترل در بخش کشمیر تحت کنترل خود و منطقه گلگت-بلتستان مجاور با منطقه لداخ مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع اطلاعاتی اعلام کردند، پاکستان دو فرقه از نیروهایش را در امتداد خط کنترل در بخش کشمیر تحت کنترل خود و منطقه گلگت-بلتستان مجاور با منطقه لداخ مستقر کرده است؛ اقدامی که سازمان اطلاعات هند آن را بخشی از تلاش‌های اسلام‌آباد برای آغاز یک جنگ دو مرحله‌ای با دهلی‌نو می‌داند.

  به گفته این منابع اطلاعاتی، حدود 20 هزار سرباز پاکستانی به نزدیکی منطقه لداخ منتقل شده‌اند تا با استقرار نیروهای چینی هماهنگ شوند. تعداد نیروهایی که پاکستان مستقر کرده، بسیار بیشتر از تعداد نیروهای مستقر آن در حملات هوایی بالاکوت در سال 2019 میلادی است.

این منابع همچنین اعلام کردند که به دنبال سری نشست‌های هفته‌های اخیر میان مقامات پاکستانی و چینی، استقرار نیروهای پاکستانی در منطقه گلگت-بلتستان صورت گرفت.

وزارت خارجه افغانستان: تنش‌ها میان هند و چین باید از طریق گفتگو حل گردد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه افغانستان: تنش‌ها میان هند و چین باید از طریق گفتگو حل گردد

روزنامه اکونومیک تایمز هند به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات چینی مشغول مذاکره با مقامات گروه تروریستی "البدر" هستند تا خشونت‌ها و ناآرامی‌هایی را در منطقه جامو و کشمیر به وجود آورند. طبق گزارشات، رادارها در بخش کشمیر تحت کنترل پاکستان بسیار فعال و در حالت آماده‌باش کامل هستند.

افزایش فعالیت هوایی چین در نزدیکی شرق منطقه لداخ احتمال استفاده نیروی هوایی پاکستان از پایگاه‌های هوایی در منطقه گلگت-بلتستان را به وجود آورده است. این تحولات چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای هند و چین در منطقه لداخ با یکدیگر درگیر شدند و این درگیری منجر به کشته شدن 20 سرباز هندی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала