Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

گردنبند ضد ویروس کرونا ساخته شد + ویدئو

© AP Photo / AP Photo/Patrick SemanskyNASA logo
NASA logo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهندسان ناسا چنان گردنبندی را ساختند، که اگر فرد کاربر آن صورت خود را لمس کند به او هشدار می دهد و در شرایط کرونا می تواند برای پیشگیری از آلودگی افراد کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail ناسا در طرحی خلاقانه با استفاده از پرینتر سه بعدی  یک گردبند تولید کرده که به کاربر یادآوری می‌کند برای مقابله با آلودگی به "کروناویروس" صورت خود را لمس نکند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا  کارشناسان بهداشتی به افراد توصیه می کنند از دست زدن به صورت خود خودداری کنند تا احتمال ابتلای آنان به COVID-19  کاهش یابد. اما بسیاری از افراد ناخودآگاه این امر را فراموش می کند. برای همین منظور مهندسان آزمایشگاه JPL ناسا  گردنبندی ابداع کرده اند که «پالس» نام دارد.

این گردنبند یک حسگر، با برد 12 اینچ و یک موتور ارتعاشی "لرزه‌ای" دارد که به هنگام حرکت دست به سمت سر، فعال می‌شود. به هراندازه که انگشتان فرد به صورت او نزدیک تر شوند، میزان لرزش گردنبند نیز بیشتر می شود.

ناسا در بیانیه ای در این باره می گوید: هدف «پالس» کاهش گسترش COVID-19  است. فرد در صورت لمس سطوح آلوده و سپس لمس چشمان، دهان یا بینی به این بیماری مبتلا می شود.

البته ناسا اشاره می دهد این گردنبند با هدف  جایگزین کردن ماسک طراحی نشده است و باید در کنار اقدامات دیگر برای جلوگیری از ابتلا به COVID-19  استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала