رئیس جمهور غنی: جلو ترورهای هدفمند باید گرفته شود

© ارگ ریاست جمهوریاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور بر تطبیق پلان امنیتی کابل تاکید کرده به ارگان‌های امنیتی وظیفه سپرده شد تا در مدت سه هفته در خصوص تطبیق پلان امنیتی کابل، گزارش خویش را به مقام عالی ریاست جمهوری ارسال نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در نشست امنیتی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر تطبیق پلان امنیتی کابل تاکید کرده و گفته که بخاطر تطبیق این پلان صلاحیت‌های کافی، امکانات و منابع در اختیار ارگان‌های امنیتی داده خواهد شد، تا به موانع و تاخیر مواجه نشوند.

در آغاز این نشست، حمدالله محب مشاور امنیت ملی ضمن اینکه در مورد وضعیت عمومی امنیتی کابل و هماهنگی بیشتر میان ارگان‌های امنیتی صحبت کرد، پلان امنیتی کابل را به جلسه ارائه نمود و گفت که این  پلان به منظور تامین امنیت بهتر کابل، به زود ترین فرصت عملی خواهد شد.

کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ترور یک عالم دینی نامدار دیگر در کابل

محمد اشرف غنی پس از استماع معلومات و پلان ، از مشاور امنیت ملی و سایر مسئولین ارگان های امنیتی تشکر کرد که بخاطر تامین امنیت کابل، پلان معقول امنیتی را ترتیب کردند و دستور داد تا پلان مذکور به زودی عملی گردد.

رئیس جمهور غنی گفت که باید بخاطر تطبیق این پلان تحرک واضح رونما گردد و با عملی شدن آن، نتیجه مطلوب بدست آید. وی افزود که خواست اساسی مردم تامین امنیت است و باید این پلان بدون تاخیر، به گونه کامل عملی گردد.

وی گفت که بخاطر تطبیق این پلان صلاحیت های کافی، امکانات و منابع در اختیار ارگان های امنیتی داده خواهد شد، تا به موانع و تاخیر مواجه نشوند.

رئیس جمهور افزود که تامین امنیت کابل در اولویت های حکومت قرار دارد و نهادهای امنیتی باید در زمینه تطبیق پلان مذکور، به طور مشترک با شاروالی و ولایت کابل کار کنند.

در این نشست، به ارگان‌های امنیتی وظیفه سپرده شد تا در مدت سه هفته در خصوص تطبیق پلان امنیتی کابل، گزارش خویش را به مقام عالی ریاست جمهوری ارسال نمایند.

این در حالی است که در این اواخر ترورهای هدفمند در شهر کابل افزایش یافته است. در یک و دو ماه گذشته، دو تن از عالمان برجسته و سرشناس کشور در داخل مسجد ترور شده‌اند و همچنان دو کارمند حقوق بشر در شهر کابل هفته گذشته هدف یک ماین جاسازی شده قرار گرفتند و کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала