خطر مفلسی شاهزاده انگلیس را تهدید می‌کند

© AP Photo / Tim Irelandخطر تهیدستی شاهزاده انگلیس و همسرش را تهدید می‌کند
خطر تهیدستی شاهزاده انگلیس و همسرش را   تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوک ساسکس، شاهزاده خانواده سلطنتی انگلیس و همسرش، دوشس ساکس مگان مارکل ممکن است به دلیل ضرر ناشی از بیماری همه گیر ویروس جدید کرونا بدون پول بمانند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mirro انتظار می‌رود که سود قلمرو "دوک کورنوال" در سال 2020 به شدت کاهش یابد. این درآمد وجوهی است که پدر هری، شاهزاده چارلز قول داد که پس از عزیمت  شاهزاده و مگان مارکل، همسرش به ایالات متحده، به آنها پرداخت کند. با توجه به ضرر و زیان  ناشی از ویروس کرونا  مبلغی که دوک و دوشس ساسکس می توانند روی آن حساب کنند، به طور چشمگیری کوچکتر می شود. 

دوک کورنوال یکی از القاب سلطنتی در انگلستان است که وارث تاج و تخت بریتانیا به‌طور سنتی حامل آن است. دوک‌نشین کورنوال اولین دوک‌نشین در بریتانیا بود که با منشور سلطنتی در 1337 تأسیس شد. دوک کنونی کورنوال شاهزاده چارلز، شاهزاده ولز، بزرگترین پسر ملکه الیزابت دوم است.

 شاهزاده هری و مگان مارکل  - اسپوتنیک افغانستان
بالاخره شاهزاده هری و مگان مارکل کار پیدا کردند

دوک نشین کورنوال که بخش های گسترده ای از جنوب انگلستان را دربر می گیرد، املاکی سلطنتی متعلق به پرنس چارلز، پدر پرنس هری و پرنس ویلیام است و درآمد حاصل از آن نه فقط به پرنس چارلز و همسرش کامیلا، بلکه به پسرانش و همسران و فرزندان آن ها هم تعلق می گیرد. پرنس چارلز سالانه 5/6  میلیون دالر از درآمدهای حاصل از دوک نشین کورنوال را به پسرانش به خاطر انجام وظایف سلطنتی شان می بخشد که نیمی از این پول به پرنس هری تعلق دارد.

آلیستر مارتین، دبیر دوک كورنوال، گفت: "به دلیل اینکه شرکت های بازرگانی غیر فعال است، ما اطمینان داریم كه درآمد اضافی تا حد قابل توجهی كاهش خواهد یافت ، گرچه کار شرکت های تجاری متوقف است اما  هنوز دستمزد کارمندان پرداخته می‌شود".

ماه آپریل امسال پرنس هری، نواسه ملکه انگلیس و همسرش، مگان مارکل، طی بیانیه ای که در اینستاگرام رسمی خود منتشر کردند، از تصمیم خود برای «کناره گیری» از خاندان سلطنتی بریتانیا خبر دادند.

آنها اعلام کردند که قصد دارند از مقام خود به عنوان اعضای «ارشد» خاندان سلطنتی کناره گیری و برای رسیدن به استقلال مالی تلاش کنند، با این حال به حمایت کامل از ملکه ادامه خواهند داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала