اختلاف نظر مقامات آمریکایی بر سر مقاله مربوط به روسیه به طالبان

© AP Photo / Susan WalshЗдание Конгресса США в Вашингтоне
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سازمان مخفی اطلاعات آمریکا با نماینده دموکرات‌ها در کنگره در مورد مقاله نیویورک تایمز و اظهارات دونالد ترامپ در رابطه به جعلی خواندن گزارش "تبانی" روسیه و طالبان اختلاف نظر دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد گرینل، رئیس سابق سازمان اطلاعات آمریكا، با "تید لیو" عضو دموکرات کنگره ایالات متحده، درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در رابطه با عدم صحت مقاله نیویورك تایمز مبنی بر ارتباط روس ها با طالبان و توطئه میان آنها برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان بحث و گفتگو نموده.

 پیش ازاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده ابراز داشت که بر اساس اطلاعاتی که وی دریافت نموده است گزارشات ادعاییی مربوط به تبانی فدراسیون روسیه با طالبان معتبر نیست.

رئیس جمهور ایالات متحده گزارش نیویورک تایمز را "سفارشی" و "جعلی" عنوان کرد.

واشنگتن پست به دنبال نیویورک تایمز روسیه را به پشتیبانی از طالبان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
واشنگتن پست به دنبال نیویورک تایمز روسیه را به پشتیبانی از طالبان متهم کرد

نماینده دموکرات کنگره آمریکا در این رابطه در توییتر خود نوشت: «دونالد ترامپ عزیز: وریانت داستانی را که شما  ارائه نمودید با داستانی که توسط ریچارد گرینل، رئیس وقت اطلاعات ملی آمریکا  گفته شده در تناقض کامل قرار دارد. گرینل گفته است که وی" هرگز در مورد "پاداش" روسیه به طالبان  چیزی نشنیده، اما اینکه چنین اطلاعات موجود بوده و او آنرا مهم تلقی نکرده، تا به شما اطلاع دهد چیزی گفته نشده».

گرینل در پاسخ نوشت: «نخیر در تضاد نیست، لطفا اطلاعات جاسوسی را در سیاست دخیل نسازید، من چهار سال قبل از سیاست بیرون شدم».

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در مطلبی به نقل از منابع دولتی نامشخص گزارش داد، یک گزارش اطلاعاتی که مدعی است مسکو به شبه‌نظامیان مسلح در افغانستان پول می‌داد تا سربازان آمریکایی را ترور کنند، به اطلاع ترامپ رسیده است. این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت، ترامپ هنوز اقدامی درباره این گزارش نکرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده، گزارش روزنامه نیویورک تایمز در بارۀ کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

 ترامپ در صفحۀ تویترش نوشت که نیویورک تایمز باید این ادعایش را ثابت سازد و منبع بدون نام را که بر اساس آن گزارشش را تهیه نموده، افشا کند.

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داد، اطلاع نداشته است.

وزارت امور خارجه روسیه و سفیر این‌کشور  در ایالات متحده نیز این گزارش را رد کرده است.

 ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز این ادعای نیویارک تایمز را بی‌اساس خوانده و افزوده است، در جنگ‌شان از هیچ ادارۀ استخباراتی کمک نخواسته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала