کاخ سفید: ترامپ از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه در افغانستان بی‌اطلاع بود

© REUTERS / Leah Millisکاخ سفید: ترامپ از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه در افغانستان بی‌اطلاع بود
کاخ سفید: ترامپ از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه در افغانستان بی‌اطلاع بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید اعلام می‌گوید که رئیس‌جمهور امریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان امریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داد، اطلاع نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت «نه رئیس‌جمهوری امریکا و نه معاون او (مایک پنس) از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه اطلاعی نداشتند».

سخنگوی کاخ سفید خاطر نشان کرد که امریکا روزانه هزاران گزارش اطلاعاتی دریافت می‌کند و آن‌ها را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد. در حالیکه کاخ سفید معمولاً درباره اطلاعات یا ملاحظات داخلی اظهار نظر نمی‌کند، مدیر سیا، مشاور امنیت ملی و رئیس دفتر، همگی می‌توانند تایید کنند که نه رئیس‌جمهوری امریکا و نه معاون او از گزارشی درباره روسیه در افغانستان اطلاع نداشتند. در گزارش نیویورک تایمز هم به اشتباه آمده است که رئیس‌جمهور ترامپ از این موضوع مطلع بوده است.

بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است

یادآوری می‌کنیم، که بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

روز شنبه ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها گفت، هدف این شایعات کارشکنی در مسیر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. این سخنگو تاکید کرد که فعالیت‌های طالبان به هیچ نهاد اطلاعاتی یا کشور خارجی مرتبط نیست.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز اعلام کرد که پس از نشر گزارش جعلی روزنامه نیویورک تایمز در خصوص حمایت مسکو از طالبان، پیام های تهدید آمیزی را دریافت کرده‌اند.

سفارت روسیه در واکنش به نشر این مقاله در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به این روزنامه امریکایی نوشت: «پخش اخبار جعلی تهدید کننده زندگی را هرچه زودتر متوقف کنید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала