کشف یک روش دقیق برای پیش بینی بیماریهای شایع

© Fotolia / Studio MikeПожилые люди держатся за руки
Пожилые люди держатся за руки - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان جاپان در پی یک مطالعه آموختند که تعدادی از بیماریهای شایع را سه سال قبل از توسعه آنها پیش بینی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه جاپانی "کیودو" متخصصان دانشگاه های هیروساکی و کیوتوی جاپان، روشی را برای تعیین دقیق احتمال ابتلا به حدود 20 بیماری به ویژه دیابت، زوال عقل، تصلب شرایین، فشار خون بالا، نارسایی مزمن کلیه، پوکی استخوان، چاقی، بیماری عروق کرونر قلب و چندین مورد دیگر توسعه داده‌اند.

آنها با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی را برای تجزیه و تحلیل شاخص های پزشکی فرد را در 20 گروه ایجاد کردند که داده های مربوط به وضعیت جسمی افراد، استعداد ژنتیکی آنها، شیوه زندگی و عادات بد را نیز در نظر می گیرد. این مطالعه مبتنی بر داده های پزشکی حدود 20 هزار نفر بود.

روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی - اسپوتنیک افغانستان
روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی

پروفسور یاسوشی اوکونو از دانشگاه کیوتو گفت: "ما توانستیم احتمال ابتلا به بیماری را طی سه سال آینده به طور دقیق پیش بینی کنیم." به گفته دانشمندان، کشف روش با انجام برخی اقدامات و تغییر سبک زندگی، فرد می‌تواند پیشاپیش از بروز برخی بیماریها جلوگیری می کند.

 یادآوری می‌کنیم که اوایل آپریل امسال دانشمندان "دانشگاه کانازاوا" جاپان در مطالعه‌ای موفق به توسعه یک الگوریتم کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی شدند که توسط آن می‌توانند احتمال ابتلای افراد به دیابت در آینده را پیش‌بینی کنند.

اگوریتم مذکور اطلاعات پزشکی بیماران از جمله نتایج حاصل از معاینات روتین پزشکی را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس میزان خطر ابتلای افراد به این بیماری را ارزیابی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала