واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده
واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره دخالت روسیه در کشتار نظامیان امریکایی را نوشته های بیهوده و بی پایه خواند. 
طالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره پیوند با روسیه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره پیوند با روسیه را رد کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره دخالت روسیه در کشتار نظامیان امریکایی نوشت: "ما به جعلی بودن اطلاعاتی كه توسط جامعه رسانه ای امریكا مبنی بر دخالت ادعای اطلاعات نظامی روسیه در کشتار  سربازان امریكایی در افغانستان آغاز شده بود، توجه كردیم".

همانطور که دیپلمات ها خاطرنشان کردند، این «چیزهای بیهوده» به وضوح "توانایی فکری کم تبلیغ کنندگان رسانه ای و اطلاعات امریکایی را نشان می دهد". 

وزارت امور خارجه روسیه افزوده است: "با این وجود، از دیگر اطلاعاتی های امریکایی که با جنگ 20 ساله افغانستان را بدبخت کرد، چه انتظار دارید؟". 

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است، که اگر ما از دخالت ها بگوییم می توانیم درباره دخالت اعضای جامعه اطلاعاتی امریکا در قاچاق مواد مخدر، پرداخت وجه نقد به شبه نظامیان برای رفت و آمد کاروانهای حمل و نقل و قراردادها برای اجرای پروژه های مختلفی که توسط مالیه دهندگان امریکایی پرداخت می شود، سخن خواهیم گفت و لیست کارکردهای بد آنها در صورت تمایل می تواند ادامه یابد و این تا هنوز کافی نیست. 

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآوری کرده و نوشته است، شاید سازمان اطلاعات امریكا خوشش نمی آید که دیپلمات های ما و آنها به طور مشترک در  راه اندازی گفت و گوهای صلح میان كابل و طالبان نقش داشته باشند؟!. تمایل  آنها که نمی خواهد در آمد های غیر قانونی خود را از دست بدهند.

یادآوری می کنیم، که بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала