عبدالله: برای شروع مذاکره با طالبان هر لحظه حاضر هستیم

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه می‌گوید که برای آغاز مذاکره هر لحظه مصمم و حاضر هستیم و در جریان مذاکرات، آتش‌بس باید برقرار باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله  رئیس شورای عالی مصالحه امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که آتش‌بس سه روزه در ایام عید، زمینه خوب برای آغاز مذاکرات صلح بوده و است.

او در این نشست گفت که برای شروع مذاکره هر لحظه مصمم هستیم و در جریان مذاکرات، آتش‌بس باید برقرار باشد. 

عبدالله همچنین بیان کرد که از کشورهای منطقه توقع ما این است که در پروسه صلح همکاری‌هایشان را ادامه دهند، چون صلح در افغانستان به نفع تمام منطقه است.

عبدالله عبدالله: روسیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: روسیه می تواند طالبان را به میز مذاکره بکشاند

رئیس شورای عالی مصالحه افزود که اعضای کمیته رهبری و مجمع عمومی شورای عالی مصالحه ملی هفته آینده اعلام خواهد شد. 

او یادآور شد که اراده ما و همکاران ما در شورای عالی مصالحه ملی این خواهد بود که برای صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نکنیم. 

این در حالیست که  آتش‌بس حکومت و گروه طالبان با وجود حملات پراکنده این گروه ادامه یافته است. هر چند در آخرین مورد ۱۴ نیروی سرحدی در یک حمله طالبان در پکتیا کشته شدند، اما آتش‌بس میان دو طرف تا اواخر جمعه، نهم جوزا هم‌چنان پابرجا ماند.

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله روز یک‌شنبه، ۲۸ ثور به امضا رسید. بر اساس این توافق‌نامه، داکتر عبدالله عبدالله سمت ریاست شورای عالی مصالحه ملی را احراز کرد و مسوولیت پیش‌برد امور صلح را برعهده گرفت. 

در توافق‌نامه امضا شده میان دو طرف آمده است که شورای عالی مصالحه واحد بودجه‌ای مستقل است. قرار است تشکیل شورای عالی مصالحه نیز از سوی سپیدار مدیریت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала