طالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره پیوند با روسیه را رد کرد

© Sputnik / PMطالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره پیوند با روسیه را رد کرد
طالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره پیوند با روسیه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان ادعای روزنامه امریکایی درباره قتل سربازان امریکایی توسط این گروه را رد و آن را بی‌ پایه خواند.

Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سفارت روسیه به مقاله نیویورک تایمز در خصوص حمایت مالی مسکو از طالبان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، طالبان گزارش یک روزنامه‌ امریکایی درباره پیوند این گروه با روسیه در افغانستان را رد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی مدعی شد، یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه ‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا در برابر نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت امریکا در افغانستان، عملیات انجام دهد. 

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در واکنش به این گزارش نیویورک تایمز ضمن رد این ادعا گفت، که طالبان چنین پیوندی با یک واحد جاسوسی کشوری دیگر نداشته و این گزارش صحت ندارد. 

مجاهد به نیویورک تایمز گفت: چنین پیوندی با هیچ کدام از سرویس‌های اطلاعاتی نداریم و این (ادعاها) برای بدنام کردن طالبان است.

وی افزود: (ادعای) معامله‌های این ‌چنینی با سرویس اطلاعاتی روسیه بی‌اساس است. کشتن و ترورهای هدفمند ما از سال‌ها پیش وجود داشته و ما از منابع خود این اقدامات را صورت دادیم. این موضوع پس از توافق با امریکایی‌ها تغییر کرده؛ جان آنها تضمین شده است و ما به آنها حمله نمی‌کنیم.

بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала