حکومت افغانستان تاکنون بیش از 3 هزار و 800 طالب را از زندان‌ها رها کرده است

© شورای امنیت حکومت افغانستان تاکنون بیش از 3 هزار و 800 طالب را از زندان‌ها رها کرده است
حکومت افغانستان تاکنون بیش از 3 هزار و 800 طالب را از زندان‌ها رها کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که برای شروع مذاکرات میان افغان‌ها حکومت تا هنوز 3895 زندانی طالبان را رها کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان جهت پیشرفت در پروسه صلح و گفتگو با طالبان به تعداد 3 هزار و 895 اعضای زندانی طالبان را رها کرده است.

واکنش طالبان به گزارش شورای امنیت در مورد تلفات ارتش - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به گزارش شورای امنیت در مورد تلفات ارتش

آقای صدیقی گفت: "تا اکنون 3895 نفر از زندانیان طالب از زندان آزاد شده اند؛ اما از طرف طالبان هیچ گام مثبت برای زمینه سازی مذاکرات میان افغانی برداشته نشده است."
در همین حال گروه تروریستی طالبان نیز گفته اند که بیش از ششصد زندانی حکومت را آزاد کرده اند.
اما منابع می گویند که حکومت افغانستان با رهایی آن شمار زندانیان طالب مخالف است که در طرح حمله های مرگبار در کشور دست دارند و این کار روند رهایی زندانیان را با کندی مواجه کرده است.
در همین حال سید اکبر آغا فرمانده پیشین گروه طالبان گفته است: "جامعه جهانی تلاش میکند تا حکومت و طالبان را در این باره قناعت بدهد."
یادآوری می‌کنیم که دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه 7 سرطان) اعلام کرد که گروه طالبان در جریان یک هفته گذشته، 51 فرد ملکی را کشته و زخمی کردند.
دفتر شورای امنیت ملی گفته است که طالبان به صورت هدف‌مند به کشتن افراد ملکی در سراسر کشور ادامه داده که در هفته گذشته بیشترین تلفات به غیرنظامیان در ولایت تخار وارد گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала