رئیس جمهور کوریائی جنوبی خواهان مدغم دو کوریا شد

© REUTERS / The Presidential Blue Houseرهبران کوریائی شمالی و جنوبی
رهبران کوریائی شمالی و جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور کوریائی جنوبی اعلام کرد که اگر دو کوریا مدغم شوند، سئول رژیم خود را به کوریائی شمالی تحمیل نخواهد کرد.

مون جه-این، رئیس‌جمهور کوریائی جنوبی طی سخنرانی به‌مناسبت هفتادمین سالگرد جنگ کوریا، پیونگ‌یانگ را به آشتی فراخوانده و اعلام کرد که اگر دو کشور مدغم شوند، سئول رژیم خود را به کوریائی شمالی تحمیل نخواهد کرد. ما خواهان صلح و زندگی با هم هستیم.

حضور خواهر رهبر کوریای شمالی در دیدار رهبران دو کره - اسپوتنیک افغانستان
حضور خواهر رهبر کوریای شمالی در دیدار رهبران دو کره

جه-این تصریح کرد: کوریائی جنوبی در صورت ادغام دو کشور، از کوریائی شمالی درخواست نخواهد کرد رژیم کمونیستی خود را تغییر دهد. تلاش ما برای یافتن یک راه به نفع دو کوریا ادامه خواهد یافت. امیدواریم قبل از ادغام، به‌عنوان دو همسایه روابط مسالمت‌آمیز برقرار کنیم.

وی گفت: جنگ کوریا در سال 1950 شروع شده و 3 سال ادامه پیدا کرد؛ اما طرفین علیرغم برقراری آتش‌بس، هنوز توافق صلح را امضا نکرده‌اند. امیدوارم کوریائی شمالی برای پایان دادن به این غم‌انگیزترین جنگ در طول تاریخ جهان اقدام دلیرانه‌ای انجام دهد. اگر می‌خواهیم درباره ادغام دو کشور بحث کنیم، باید ابتدا به صلح دست یابیم. درِ ادغام را می‌توانیم فقط پس از برقراری صلح باز کنیم.

وی به ناراحتی کوریائی جنوبی از تنش موجود میان پیونگ‌یانگ و سئول اشاره کرده گفت: ما جنگ را نیمی خواهیم. اما اگر کسی امنیت ما را تهدید کنند، با آنها شدید پاسخ خواهیم داد. می توانیم بگویم که ما از توانایی دفاعی لازم در برابر هرگونه اقدام تحریک‌آمیز برخوردار هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала