امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد

© Fotolia / Philipusامارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد
امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امارت می گوید که دخالت خارجی ها نه تنها برای لیبیا بلکه برای تمام کشورهای همسایه و منطقه مضر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری امارات، عبدالله بن زید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، در طی صحبت تلفنی با جوزپ بورل، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، از نقش ترکیه در لیبیا انتقاد کرد.

 گورهای دسته جمعی منسوب به خلیفه حفتر در لیبیا + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
گورهای دسته جمعی منسوب به خلیفه حفتر در لیبیا + ویدیو

وزیر خارجه امارات گفته است: "عملکرد فعلی و نقش ترکیه در جهان عرب استقبال نمی‌شود، اگر ترکیه به همین منوال ادامه دهد، عواقب آن ناخوشایند خواهد بود".

با حفظ تلاش های مصر برای او تثبیت اوضاع در این لیبیا، تاکید کرد که برای دستیابی در این کشور به یک توافق و وحدت بین المللی نیاز است.

وزیر خارجه امارات اظهار داشت که دخالت‌های خارجی در امور داخلی لیبیا نه تنها به این کشور، بلکه برای کشورهای همسایه و کل منطقه مضر است.

این در حالی‌ست که ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه از ارتش ملی لیبیا به رهبر خلیفه حفتر خواسته بود تا مناطق سرت و جفرا را ترک کنند، که با حمایت ترکیه در حال آماده شدن برای حمله به طرف شورای ملی انتقالی لیبیا در طرابلس هستند.

قابل یادآوری‌ست چندی پیش رئیس جمهور مصر طی یک سخنرانی در پایگاه نظامی منطقه سیدی بارانی مصر در نزدیکی مرز با لیبیا اعلام کرد که کشورش آماده است با آموزش و مسلح کردن قبایل لیبیا در مبارزه با مداخلات خارجی‌ها کمک کند.

در سال 2011 در لیبیا جنگ داخلی آغاز شد که در نتیجه آن معمر قذافی که از سال 1969 بدینسو این کشور را رهبری می‌کرد، از قدرت کنار زده شد و به قتل رسید. در حال حاضر در لیبیا وضعیت دو قدرت دوگانه حاکم است: در شرق در شهر طبرق پارلمان به رهبری فیلدمارشال خلیفه حفتر و در غرب در طرابلس حکومت وفاق ملی حاکم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала