طالبان اجساد نیروهای امنیتی را در ولایت بادغیس به آتش کشیدند

© AP Photo / Seivan Selimطالبان اجساد نیروهای امنیتی را در ولایت بادغیس به آتش کشیدند
طالبان اجساد نیروهای امنیتی را در ولایت بادغیس به آتش کشیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های امنیتی بادغیس می‌گویند که به دنبال درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی «بالامرغاب» این ولایت، تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تحصیل حیدری، سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس، در صحبت با روزنامه 8صبح تأیید می‌کند که در این درگیری سه نیروی قطعه خاص پولیس جان‌ باخته و یک تن دیگر زخم برداشته است.

طالبان جسدهای سه غیر نظامی و دو سرباز پولیس را به آتش کشیدند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در غزنی جسدهای سه غیر نظامی و دو سرباز پولیس را به آتش کشیدند

منابع معتبر محلی در ولایت بادغیس ادعا دارند که طالبان ابتدا بر کمپ نیروهای امنیتی در مرکز ولسوالی حمله کردند و سپس درگیری میان دو طرف آغاز شده است. تصاویری که از محل درگیری در اختیار روزنامه 8صبح قرار گرفته، نشان می‌دهد که اجساد نظامیان افغان در میدان نبرد «به آتش کشیده شده» و طالبان منطقه را ترک کرده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس می‌پذیرد که در این درگیری به نیروهای ارتش ملی نیز تلفات وارد شده، اما در مورد تعداد تلفات نظامیان ارتش چیزی نمی‌گوید. به گفتۀ او، درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی چاشت روز سه‌شنبه، 3 سرطان، در مناطق بازار و پل ولسوالی آغاز شد و تا حوالی ساعت 11 شب ادامه داشت.

اعضای شورای ولایتی بادغیس ادعا دارند که در جریان درگیری، هفت سرباز ارتش و سه سرباز پولیس کشته شده و پنج تن دیگر از نیروهای امنیتی زخم برداشته‌اند. فرید اخی‌زی، عضو این شورا، از بدتر شدن وضعیت امنیتی ولایت بادغیس، ابراز نگرانی می‌کند.

بعد از کاهش چشم‌گیر خشونت‌ها به دنبال روزهای آتش‌بس عید فطر، از چندی به این‌سو تحرکات طالبان در بخش‌های گوناگون کشور از جمله ولایت‌های زون غرب، به گونه‌ی بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала