لاوروف: درگیری های لیبی راه حل نظامی ندارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: جنگ لیبی راه حل نظامی ندارد
 لاوروف: جنگ لیبی راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که درگیری‌ها در لیبی راه حل نظامی ندارد و این مسئله فقط از طریق گفتگو می‌تواند حل گردد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، اوضاع لیبی راه حل نظامی دارد و این مسئله را می‌توان از طریق دیالوگ حل کرد.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت در خصوص کنفرانس ویدیویی با وزرای خارجه هند و چین گفت: "من در رابطه با این موضوع با شماری از همکارانم صحبت کرده‌ام و آنها نیز با موضع‌گیری روسیه موافقت نمودند که راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد.

سرگئی لاوروف گفت: «در حقیقت، موضوع درگیری های لیبی اساس و بنای تمام  قطعنامه های است که توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است. به گفته وزیر امور خارجه روسیه در رویدادهای بی شماری از جمله  در جنوری امسال در کنفرانس برلین روی این موضوع صحبت شد».

Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را تمدید کرد

سرگئی لاوروف بر لزوم دستیابی به یک سازش قابل قبول متقابل در لیبی و پایبندی کشورش به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

کشور لیبی مدتها است که بعد از سقوط معمر قذافی در سال 2011  میدان بازیگران منطقه ای و بین‌المللی شده است، ولی برخی محورهای فعال در بحران لیبی  سیاست میانجیگرانه در پیش گرفته‌اند که به نظر می‌رسد همزمان با همه طرف‌های درگیر در ارتباط و تعامل هستند.

پس از سقوط "معمر قذافی" در لیبی، یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در این کشور شمال آفریقا در جریان است که در این میان بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله عربستان، امارات ، مصر ، ترکیه ، اروپا و آمریکا  هر کدام ظاهرا از یکی از طرف های درگیر در این بحران حمایت می کنند.

در یک طرف این جنگ دولت وفاق ملی به رهبری "فائز السراج" قرار دارد که در پایان 2015 بر اساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر آن هم مقامات شرق این کشور تحت رهبری "عقیله صالح" رئیس مجلس نمایندگان لیبی مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی ژنرال "خلیفه حفتر" قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала