وزارت خارجه هند دیپلمات های پاکستانی را در دهلی نو به نصف کاهش داد

© AFP 2023 / NARINDER NANU وزارت خارجه هند دیپلمات های پاکستانی را در دهلی نو به نصف کاهش داد
وزارت خارجه هند دیپلمات های پاکستانی را در دهلی نو به نصف کاهش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه هند خواستار کاهش شمار دیپلمات های پاکستانی در این کشور به تناسب دیپلمات های هندی در اسلام آباد شد. 
پاکستان هند را به نقض آتش بس متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان هند را به نقض آتش‌بس متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند خواستار کاهش 50 درصدی دیپلمات های پاکستانی در این کشور به تناسب دیپلمات های هندی در اسلام آباد شد. 

در بیانیه وزارت امور خارجه هند آمده است، که وزارت امور خارجه هند امروز(سه شنبه ) با احضار کاردار پاکستان با مغایر دانستن رویکرد دولت اسلام آباد در قبال کنوانسیون وین و توافقات دوجانبه از وی خواست ظرف مدت یک هفته شمار دیپلمات های این کشور در دهلی نو را تا 50 درصد کاهش دهد.

دهلی‌نو با ابراز نگرانی نسبت به آنچه فعالیت‌های مغایر با کنوانسیون وین در برخورد با مقامات دیپلماتیک و کنسولی خوانده شد، دیپلمات‌های سفارت پاکستان را به مشارکت در اقدامات خرابکارانه متهم کرد.

هند، دیپلمات‌های پاکستانی را به جاسوسی و حفظ روابط با آنچه که دهلی‌نو سازمان‌های تروریستی عنوان می‌کند، متهم کرد و در این ارتباط ماجرای شناسایی دو دیپلمات پاکستانی به اتهام جاسوسی و سپس اخراج اخیر آنان از هند را یادآور شد. 

وزارت امور خارجه هند در نشست امروز به اطلاع کاردار پاکستان رساند که رویکرد دولت اسلام‌آباد در قبال مقامات دیپلماتیک و کنسولی سفارت هند مغایر با کنواسیون وین و توافق‌های دوجانبه است به همین دلیل دهلی‌نو تصمیم گرفت تا ظرف یک هفته آینده تعداد اعضای دیپلماتیک پاکستان را 50 درصد کاهش دهد. 

دولت هند به طور متقابل حضور دیپلمات هایش در سفارت این کشور در اسلام‌آباد را نیز به نصف خواهد رساند. 

یادآوری می کنیم، که پیوندها بین هند و پاکستان پس از 5 اگوست 2019 زمانی شدت پیدا کرد، که دهلی نو تصمیم به لغو ایالت جامو و کشمیر گرفت و بر اساس آن دو قلمرو اتحادیه (واحدهای اداری که دارای حقوق کمتری از دولت هستند) ایجاد کرد. برای انجام این کار، پارلمان هند ماده 370 قانون اساسی را که وضعیت ویژه ای به دولت اعطا کرده بود، لغو کرد. پاکستان که ادعا می کند، که بخش هندی کشمیر از آن کشور است، این تصمیم را به شدت محکوم کرد.

پس از آن که سرزمین بزرگ هندوستان به کشورهای جداگانه هندوستان و پاکستان تقسیم شد، سرزمین جامو و کشمیر که تنها منطقه ای است که میان این دو کشور به صورت درست تقسیم نشد و تا اکنون درگیری برای تسلط بر این منطقه میان دو کشور جریان دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала