جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» در رژه پیروزی ظاهر خواهد شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» در رژه پیروزی ظاهر خواهد شد
جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» در رژه پیروزی ظاهر خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسنده راجع به اینکه این مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی عمیقاً عصری شده در نبرد به چه قادر است، معلومات داد. وی همچنین برای خوانندگان امریکایی علل به تعویق افتادن رژه پیروزی را از 9 ماه می تا 24 جون توضیح داد.

پیتر سوچو (Peter Suciu) در مقاله منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، در این رژه به افتخار روز پیروزی در 24 جون در مسکو، تجهیزات قابل توجهی روسیه و اتحاد جماهیر شوروی، از جمله تانک های T-34 دوران جنگ جهانی دوم که نقش تعیین کننده ای در پیروزی داشتند، شرکت خواهند کرد. اما این رژه همچنین به صحنه تجهیزات جدید نظامی تبدیل خواهد شد. بنابراین، جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» نمایش داده می شود که به راکت های کوچک برای مبارزه با طیارات کوچک بدون سرنشین مسلح شده است.

دافع هوا پانتسیر اس-1 - اسپوتنیک افغانستان
دستگاه پانتسیر روسی - مدافع حریم هوائی سوریه

سیستم راکتی-توپچی برای نخستین بار در معرض دید عام قرار می گیرد. «Pantsir-SM» - نوع عمیقاً مدرنیزی شده «Pantsir-S» است. این پلتفورم دارای یک جفت مسلسل ضد هوایی انداخت سریع 30 میلی متری و یک دوجین راکت های ضد هوایی می باشد. گفته می شود که این نوع سوری «Pantsir » در سال 2012 یک فروند طیاره اکتشافی RF-4 Phantom ترکیه را سرنگون ساخت.

رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند كه «Pantsir-SM» جدید راکت هایی با برد زیاد تر خواهد داشت و قادر خواهد بود اهداف بیشتری را در مسافت بیشتر ردیابی و هدف قرار دهد. علاوه بر این ، وی امکانات بیشتری برای رهگیری مهمات توپخانه، راکتی و طیارات بدون سرنشین خواهد داشت. این سیستم عصری شده و در برابر تمام انواع طیارات بدون سرنشین مؤثرتر شده است و طراحان تجربه به دست آمده در سوریه را مدنظر گرفته اند.

برد ضربتی این سیستم تا 30 کیلومتر گسترش یافته است.

ترکیه ۲۳ سامانه راکتی «بوک» و سامان هوایی «پانتسیر» و پنج هلیکوپتر سوریه را نابود کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه ۲۳ سامانه راکتی «بوک» و سامان هوایی «پانتسیر» و پنج هلیکوپتر سوریه را نابود کرد

به مثابه مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی، «Pantsir-SM» برای محافظت اهداف نظامی و غیرنظامی، از جمله سیستم های مدافعه هوایی با برد طولانی، از کلیه سیستم های حمله هوایی مدرن و دورنمایی طراحی شده است. این سیستم عامل مانند«Pantsir-S» دارای 12 راکت «زمین به هوا» است که شش راکت در دو بخش ترانسپورتی و پرتاب جابجا شده اند.  «Pantsir-S» همچنین با دو توپ 30 میلیمتری مسلح است که هر کدام تا 40 فیر در ثانیه شلیک مینمایند.

گزارش داده شده که مسکو برای نشان دادن اینو دیگر نوآوری های نظامی از رژه پیروزی استفاده می کند. روز پیروزی یا پایان جنگ جهانی دوم که در روسیه آن جنگ بزرگ میهنی نامیده می شود، به طور سنتی در تاریخ 9 ماه می برگزار می شود، اما امسال این جشن به دلیل پاندیمی کرونا ویروس به تعویق افتاد.

در اواخر ماه اپریل، بیش از 15000 سرباز روسی شرکت کننده در تمرینات رژه به منظور جلوگیری از گسترش کرونا ویروس جدید، به مدت دو هفته به پایگاه ها بازگشتند و به مدت دو هفته قرنطین شدند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، اردوی روسیه علاوه بر آخرین تجهیزات، تلاش های بسیاری را برای به دست آوردن تعدادی از تانک های تاریخی T-34  دوران جنگ جهانی دوم انجام داد - روسیه حدود 30 تانک از لائوس به مثابه بخشی از توافق سه جانبه با ویتنام دریافت کرد. لائوس آخرین کشوری بود که در آن تانک های T-34/85  در جمله تسلیحات قرار داشتند.

اگرچه اپیدمی covid-19 همچنان ادامه دارد، روسیه در مورد برگزاری رژه پیروزی در تاریخ 24 جون تصمیم گرفت. این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که در آن روز در سال 1945 اولین رژه تاریخی برگزار شد. سربازان اردوی سرخ، از جمله مدافعان مسکو، لنینگراد و استالینگراد، شرکت کنندگان در حمله به برلین پیروزمندانه در میدان سرخ مسکو راهپیمایی کردند.

وزارت دفاع روسیه به رسانه های دولتی اطمینان داد كه در آمادگی برای رژه، همه اقدامات "اقدامات ایمنی اپیدمیولوژیك" را انجام می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала